פרופ' אביטל גזית יקבל ביום העצמאות את פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג. במשרד החינוך אמרו כי זו הפעם הראשונה שמוענק פרס בתחום זה, המהווה נושא משמעותי בסדר היום העולמי ולאחרונה נכנס גם לתוכנית הלימודים במערכת החינוך הישראלית. על זכייתו של פרופ' גזית מאוניברסיטת תל-אביב הודיע בצהריים שר החינוך, יואב קיש.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אביטל גזית
פרופ' אביטל גזית
פרופ' אביטל גזית
בראש ועדת הפרס עמד פרופ' ירון זיו ובוועדה השתתפו פרופ' אופירה אילון, פרופ' בני חפץ ופרופ' דן יקיר.
בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "פרופ' אביטל גזית הוא חוקר מוביל בתחום לימינולוגיה (חקר גופי מים מתוקים) ומערכות אקולוגיות בסביבות אלה. לצד המחקרים אלה, הוביל פרופ' גזית פעילות חלוצית לבחינת בריאות הנחלים בישראל ופעילות רחבת היקף לשיקום נחלי ארצנו. לצד עבודתו המדעית תרם פרופ' גזית לשמירה על הכנרת ועל בריכות החורף בישראל".
עוד ציינה הוועדה כי "פרופ' גזית השכיל ליישם את המדע במאבקים ציבוריים ובהחלטות מדיניות שהתבטאו בשטח. פרופ' גזית הוא פעיל ציבורי בוועדות רבות המקדמות את שמירת הטבע והקיימות בארץ ישראל".
פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה-75 למדינה.
בחברה להגנת הטבע בירכו את פרופ' גזית על זכייתו: "החברה להגנת הטבע, מברכת את השר קיש ואת פרופסור אביטל גזית, על הבחירה הראויה. פרופסור גזית, חבר הוועד המנהל, של החברה להגנת הטבע, הניח את התשתית המקצועית לשיקום נחלים בישראל ועבודתו הרבה לאורך השנים בתחום זה, הולידה הצלחות במאבקים סביבתים והובילה לשינוי תפיסתי בחשיבות השימור של הנחלים, בתי הגידול הלחים והסביבה, בישראל".