איריס חיים, אמו של החטוף יותם חיים, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל בזמן שברח משבי חמאס בשג'עייה, אימצה חתול שחייל מילואים הציל ברצועת עזה. חיים, שהתגורר בכפר עזה, נורה בשוגג באמצע חודש דצמבר יחד עם החטופים אלון שמריז וסאמר אל-טלאלקה.
5 צפייה בגלריה
בית חדש. החתול עם איריס חיים
בית חדש. החתול עם איריס חיים
בית חדש. החתול עם איריס חיים
(צילום: יונה גולן)
המילואימניק יונה גולן, תושב עזוז הסמוך לגבול מצרים, מצא חתול ג'ינג'י משוטט בחורבות עזה, והחליט להציל אותו. הוא לקח אותו איתו, וכאשר יצא מהרצועה הוא לקח את חיית המחמד איתו. היחידה של גולן הוצבה גם באחד הקיבוצים בעוטף עזה, והחתול הצטרף אליו.
כעת החתול מצא בית חם אצל איריס חיים. בנה יותם חיים ז"ל היה איש של חתולים, ותמונה שלו מחבק חתול טאבי נכנסה ללב של כולם. איריס ביקשה שמי שיבקש להנציח את יותם, שיאמץ חתול או כלב. "תנו להם את אותה אהבה טהורה שהם נתנו לנו", היא אמרה. "יותם אהב בעלי חיים. ובעלי חיים הם דבר מאוד לא שיפוטי. בעלי חיים נתנו לו הרבה מאוד ביטחון".
גולן סיפר על החתול, שחיילי המילואים העניקו לו את השם סעיד. "מצאתי את החתול כשנסענו עם החפ"ק לאוניברסיטה של עזה", הוא אמר. "באנו לבדוק את השטח ובדקנו את הבניין, ופתאום ראיתי חתול על רכב. הוא ראה אותי והתקרב אליי ופשוט בא והתיישב לי על הווסט. הוא התלווה אליי בכל הסריקות ואמרתי לעצמי שאני חייב לקחת אותו איתי".

5 צפייה בגלריה
יותם חיים
יותם חיים
אהב בעלי חיים. יותם חיים ז"ל
הלוחם המשיך בתיאור: "ידעתי שאנחנו נחזור בעוד כמה ימים, ובפעם הבאה שבאנו חיפשתי אותו שעתיים. כמעט הרמתי ידיים, אבל הכנתי כבר קופסאת טונה בהאמר. התיישבתי ופתאום אני רואה אותו. אמרתי יאללה, אני לוקח אותו. כשהוצאתי את החתול הבאתי אותו הביתה, כי ידעתי שיום למחרת מפוצצים את המקום. אמרתי שאין מצב שאני משאיר אותו להתפוצץ שם".
החתול היה במשך כחודש בקיבוץ עלומים והמילואימניקים טיפלו בו. "הבנתי שלא אוכל להשאיר אותו אצלי. העלינו פוסט עם תמונות של החתול לאינסטגרם, והבת של איריס דיברה איתנו ואמרה שהיא רוצה לאמץ אותו. המפקדים שלי לקחו אותו לבדיקות ועשו לו חיסונים. כולם אהבו אותו בעלומים", סיפר גולן. "אחרי השיחה עם הבת של איריס, שהפנייה שלה תפסה לנו את העין, נסענו אני וחבר שלי, כמה ימים אחרי שהשתחררתי ממילואים, והבאנו לה את החתול. היא הכינה לנו תה ודיברה איתנו, וסיפרנו לה איך הוצאנו את החתול מעזה וכמה שהוא היה חשוב לי. החתול היה הדבר היחיד שהרגיש לי כמו בית, ושמחתי שהוא עובר אליה. היה ממש מרגש. הייתה הקלה שהחתול עובר לידיים טובות, ולמישהי שתטפל בו טוב".
5 צפייה בגלריה
החתול עם הכוחות ברצועת עזה
החתול עם הכוחות ברצועת עזה
החתול עם הכוחות ברצועת עזה
(צילום: יונה גולן)
5 צפייה בגלריה
על משאית צבאית
על משאית צבאית
על משאית צבאית
(צילום: יונה גולן)
5 צפייה בגלריה
שומר על התחמושת בעזה
שומר על התחמושת בעזה
שומר על התחמושת
(צילום: יונה גולן)
בפוסט בפייסבוק כתבה איריס כי אנשים רבים שולחים לה תמונות של החתולים שאימצו, כחלק מעשיית טוב בשביל יותם. "זה כל כך מרגש אותי ומשמח", היא כתבה. "כל חתול קטן כזה שמקבל בית ולא קופא בקור בחוץ זה עולם ומלואו. אני כבר אימצתי שלושה, אחד מהם ניצל מהתופת בעזה. חתול ג'ינג'י עם רגל שבורה. קוראים לו משמיש, כשמו של החתול של יותם".
איריס סיפרה ל-ynet ול"ידיעות אחרונות כי "יותם מאוד אהב חתולים. הוא היה נפש עדינה שהתחברה מאוד לבעלי חיים. בשבעה אמרתי שאם אתם רוצים לעשות משהו טוב תאמצו חתול. אנשים הלכו ואימצו חתולים. נגמרו כל החתולים הג'ינג'ים בצער בעלי חיים. הבת שלי שלחה לי תמונה שיונה פרסם והיא הציעה לאמץ אותו. אני מאוד אוהבת חתולים, והאהבה הזו החלה עוד במגפת הקורונה".
האם הוסיפה: "יותם התאהב בחתולה ובגורים שנולדו לה. לקחתי עוד ועוד חתולים, וגם יותם אימץ חתול ואת רמזי שנעלם בהפגזות. כשראיתי את התמונה אמרתי שאקח אותו אחרי שאעבור למקום קבוע יותר. יום אחרי שעברתי החתול הגיע ביום גשום וקר. זה חתול שתוך שנייה נכנס למיטה שלי. הוא משהו מדהים. אני מרגישה שיש בין כולנו קשר, כזה שאנחנו לא באמת מבינים. זה מרגש אותי שחייל מילואים שקוראים לו יונה מביא חתול ג'ינג'י שמצא בעזה. החיבור הזה הוא כל כך חשוב, כל הניואנסים האלה שמחברים בינינו, בטוב הלב וברגישות. כל אדם שיש לו מקום בלב לקחת בעל חיים - שייתן לו את החום והאהבה האלה שמגיעים לו".