נפתח את מבזק החדשות הטובות עם מחקר חדש על כלבים. מסתבר שחלקם התברכו בכישרון ו"גאונות" שאין לאחרים.
לצורך המחקר מדענים לקחו 40 כלבים שעברו תוכניות אילוף אינטנסיביות במשך שלושה חודשים. בין היתר הם למדו על משחקים, להבדיל בין עצמים, וגם לעקוב אחר הוראות. מדובר בכל מיני כלבים, גורים, בוגרים ממגוון גזעים ומקומות ברחבי העולם.
עכשיו, כולם יפים, כולם חכמים, אבל רק אחד זוכה? החוקרים מצאו כי מספר קטן של כלבים הפתיעו ביכולת הקליטה שלהם, כשזכרו למשל 13 מתוך 39 שמות צעצועים, בתוך זמן קצר מאוד. אחרים לעומתם, לא רק שלא זכרו דבר, אלא כלל לא הראו עדויות כלשהן ללמידה. מה שהביא את החוקרים למסקנה - שכמו אצל בני אדם זה לא הגזע המסוים או הגיל הספציפי – יש פשוט כלבים - גאונים. או כפי שהם ניסחו זאת "כלבים מחוננים".
4 צפייה בגלריה
כלב בורדר קולי
כלב בורדר קולי
כלב בורדר קולי
(צילום: shutterstock)
עכשיו, אם אתם בדרך לאמץ כלב וממש חשוב לכם שהוא יהיה חכם, נספר לכם שבכל זאת היה גזע אחד שבלט מעל השאר – הבורדר קולי, שידוע ככלב חכם מאוד. בכל מקרה אם אתם בטוחים שהכלב שלכם גאון, החוקרים מחפשים כעת כלבים מחוננים נוספים. ובכל מקרה תאמצו כלב, גם אם הוא לא כל כך חכם.
ועכשיו, עונת המדוזות כבר כאן, אז שלא תתבלבלו עם הדבר הזה שנע על פני המים – מדובר בסירה רובוטית שאוכלת אשפה. הכירו את Jellyfishbot, היא זוללת שקיות ניילון, בקבוקים, אפילו את מסכות הקורונה - יש לה תיאבון גדול ובעיקר רצון עז לשמור על הים שלכם נקי.
הפיילוט החל בצרפת, והרעיון הוא לאסוף זבל מפינות ומרחבים שבהם אשפה נוטה להצטבר, אך אין לאנשים דרך להגיע אליה ולנקות אותה.
4 צפייה בגלריה
מנקים את המים
מנקים את המים
מנקים את המים
(צילום: Noemie Olive)
את המוצר פיתח דוקטור לרובוטיקה תת-ימית, שהוא גם צוללן נלהב, שרוצה לשמור על הים נקי עבורנו וגם עבור בעלי החיים. הפיתוח כבר פועל היום ב-15 ערי חוף בצרפת אבל גם במדינות שונות בעולם כמו סינגפור, יוון, נורבגיה. אז אם השרה החדשה להגנת הסביבה צופה בנו, גם אנחנו רוצים מכונה כזאת.
ולסיום, כשאומרים לכם תיזהרו, אתם הולכים על חבל דק, אתם בטח חושבים שאולי אתם עוברים את הגבול.
4 צפייה בגלריה
כמו ללכת באוויר
כמו ללכת באוויר
כמו ללכת באוויר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הולכים על חבל דק
הולכים על חבל דק
הולכים על חבל דק
(צילום: רויטרס)
במקרה של הבחורים האלה, מדובר על המלצה חמה ביותר. ארבעה מטיילים גרמנים הלכו יותר מ-2 קילומטרים אחד אחרי השני על חבל דק בין שני הרים בלפלנד בגובה של 600 מטר ובכך גם קבעו שיא חדש שיהיה קשה מאוד לשבור. "זה היה מאוד מפחיד, אבל כשראיתי את רכס ההרים הזה, ידעתי שצריך לעבור אותו", סיפר אחד מהם.
מבזק החדשות הטובות המתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי