המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב (מרכז TAD), בניהולו האקדמי של פרופ' מאיר פדר מבית הספר להנדסת חשמל, יזם תוכנית ללימודי בינה מלאכותית לנוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית. התוכנית החדשה "BITS of AI" מתקיימת בשיתוף עם נוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב ו-Google.
1 צפייה בגלריה
התוכנית ללימודי בינה מלאכותית, שמיועדת לתלמידי תיכון מהפריפריה
התוכנית ללימודי בינה מלאכותית, שמיועדת לתלמידי תיכון מהפריפריה
התוכנית ללימודי בינה מלאכותית, שמיועדת לתלמידי תיכון מהפריפריה
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
את התוכנית מובילים פרופ' טל פופקו ודר' שירי סטמפלר ממרכז TAD: "מטרת התוכנית היא לקרב את הנוער המצטיין מהפריפריה לעולמות האקדמיה והבינה מלאכותית, לעורר מוטיבציה להמשך לימודים בתחומים הללו, ולחשוף זוויות שונות של התחום, הכוללות גם שימוש אחראי ואתיקה של בינה מלאכותית. המטרה החשובה הזו מתחברת לאחת ממטרות המרכז, להגדיל ייצוג של אוכלוסיות מגוונות אשר נמצאות בחסר באקדמיה ולייצר הזדמנויות חינוכיות לכלל החברה בישראל"
במסגרת התוכנית ילמדו תלמידים ותלמידות בכיתות ז-ח מיישובים בפריפריה, מבוא ללמידת מכונה ובינה מלאכותית, יתנסו בשיטות וכלים שונים בתחומים הללו וידונו גם באפשרויות והסיכונים של שימוש בבינה מלאכותית.
הקורס יפגיש בנוסף את התלמידים והתלמידות עם חוקרות וחוקרים החברים במרכז לבינה מלאכותית, אשר יציגו מחקרים בחזית התחום באוניברסיטת תל אביב ויחשפו אותם לעולם האקדמיה ולאתגרים המדעיים העומדים בפניהם. הקורס יכלול גם סיור ב-Google ומפגש עם חוקרים וחוקרות מהתעשייה.