*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

"התואר שלנו בנוי לאנשים שאוהבים אנשים, שרוצים לעבוד עם אנשים, שרוצים להוביל ולהנהיג אנשים. אנחנו מגדלים סטודנטים, שהם סוכני חיברות ושינוי בחברה הישראלית", כך מתארת ד"ר רחל הלל אברהם, ראש החוג לחינוך וחברה בקריה האקדמית אונו, את לימודי התואר הראשון בחינוך וחברה עם התמחות בבני נוער במצבי סיכון.

ד"ר זיוית וקסברג, רכזת מיקוד נוער בסיכון בקרית האקדמית אונו, הוסיפה כי מדובר בתחום שיש לו ביקוש גם בשוק העבודה. "זה תחום מרתק שתפס תאוצה ובטח בשנה האחרונה בהתמודדות עם הקורונה", היא אמרה. "כל הנושא של המרחב הווירטואלי, בסכנה ברשת, יש דרישה גבוהה מאוד למומחים בשוק העבודה".
על תוכנית הלימודים, פירטה ד"ר הלל אברהם: "בתואר הסטודנטים מקבלים כלים מגוונים, כלים להבנת ההתנהגות האנושים, כלים פרקטיים של מיומנויות עבודה עם בני נוער, עם ילדים, כלים להנגשה ולהכלה של האנשים השונים והמגוונים שהם עובדים איתם וגם כלים תיאורטיים".
ד"ר וקסברג אמרה כי במסגרת ההתנסות הסטודנטים מקבלים שתי תעודות. "תעודה אחת של עובד קידום נוער בסיכון בקהילה, עם התעודה הזו בעצם אפשר לעבוד גם ביחידות קידום נוער, גם בפנימיות וגם בכפרי נוער", היא אמרה. "התעודה השנייה היא מדריך מוגנות ברשת, שעם התעודה הזו הסטודנט יכול להתקבל גם למסגרות פורמליות, גם למסגרות בלתי פורמליות. במסגרת ההתנסות המעשית, שהיא בשנה ב' וג', הסטודנטים מגיעים לאותן המסגרות ועושים שם את ההתנסות שלהם מבחינה חינוכית, טיפולית, כולל התערבויות. חלקם אפילו מתקבלים לתוך אותה יחידה, שבה הם עושים את ההתמחות, ממש לעבודה, כחלק מהצוות".
לגבי צוות ההוראה, אמרה ד"ר הלל אברהם: "המרצים שמלמדים בתואר לחינוך וחברה הם הטובים ביותר שקיימים, ולא רק בגלל האופן שבו הם מלמדים, אלא מכיוון שהם גם חוקרים, אבל הם גם אנשי שטח. הם מטפלים בשטח והם פוגשים את האוכלוסייה כשהם בכיתה. הם מביאים גם את השטח וגם את הניסיון שלהם וזה מקנה לסטודנטים העשרה והבנה באופן הרבה יותר טוב".
ד"ר הלל אברהם הוסיפה כי ניתן לעבוד ולהתנסות בזמן הלימודים. "התואר בנוי באופן שבו הסטודנטים צריכים ויכולים לצאת לעבוד במקביל. הם לומדים יומיים וחצי בשבוע ובזמן הנותר אנחנו מעודדים אותם לצאת בעצם ליישם את הידע שהם לומדים בכיתות לאורך התואר", היא אמרה. ד"ר וקסברג סיכמה: "זה התואר הראשון היחיד בארץ שמשלב התמחות במסגרת הפקולטה למדעי הרוח והחברה, וגם איך להכיר יותר בני אדם. הסטודנטים לומדים גם על חינוך וגם על חברה".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים



פורסם לראשונה: 09:23, 03.06.21