בשיתוף המוסדות המציגים

סיעוד הוא אחד המקצועות המבוקשים במערכת הבריאות בישראל - אחיות ואחים מוסמכים תופסים מקום מרכזי בטיפול בחולה ומהווים חלק בלתי נפרד מהצוות הטיפולי, לצד הרופאים. תואר ראשון בסיעוד B.S.N הוא תואר מדעי המעניק גם תעודת אח/אחות, ולימודי סיעוד מאפשרים להשתלב בתפקידי סיעוד רבים ומגוונים – פנימית, כירורגיה, מיילדות, ילדים, בריאות הנפש, רפואה ראשונית ועוד.
פרופ' אורלי תורן, ראש החוג ללימודי סיעוד בקריה האקדמית אונו, הרחיבה מדוע התחום הזה חשוב: "העולם היום הולך לעולם של הייטק, של דיגיטל, של הרבה מאוד רובוטיקה. דווקא המקצועות של מגע, של תקשורת, של טיפול, של יחס חם לאנשים שזקוקים למטפלים, הוא עולם שהולך ומתפתח בצורה מדהימה. המקצוע שלנו הוא מקצוע שנותן הרבה מאוד אפשרויות לכל מי שמגיע אלינו, גם לרכוש את ההשכלה וגם אחר כך לפתוח את כל הקריירה והעתיד לטיפול באנשים, גם בריאים וגם חולים".
פרופ' תורן הוסיפה כי לרשות הסטודנטים עומד מרכז סימולציה חדשני עם אבזור רב מאוד, שהוא הטוב מסוגו בארץ. בנוסף לקריה האקדמית אונו יש שיתופי פעולה רבים בתחום. פרופ' תורן פירטה: "יש לנו הסכמים של שיתוף פעולה עם כמעט כל קופות החולים בארץ. וגולת הכותרת היא המרכז הרפואי שיבא, שאיתו יש לנו שיתוף פעולה אסטרטגי. מעבר לזה, יש לנו שיתופי פעולה עם קופת חולים מכבי ועם בית בלב, שנתונים לסטודנטים שלנו - לסטודנטים המתאימים - גם מלגות וגם מכירים בהם כפרחי סיעוד, שיכולים לעבוד במהלך התואר".
ומה אומרים הסטודנטים? עדי בן אור סיפרה מדוע בחרה ללמוד את התחום: "החלטתי שאני רוצה מקצוע עם תחושת שליחות ובאתי לכן, ובכל יום אני מבינה שעשיתי את ההחלטה הכי נכונה שיכולה להיות. יש כאן מכרה זהב אנושי של יחסי טובים, סטודנטים שהם חברים אחד לשני, וקשרים שאפשר לפתח".
דליה סליג, הלומדת גם היא לתואר הראשון בסיעוד B.S.N, הוסיפה: "רציתי למצוא תחום שאני לעזור לאנשים, וחשבתי שהדרך הכי טובה לעשות זאת, זה להיות אחות".
הסטודנטים גם מדגישים את היחס האישי שאותו הם מקבלים. אלה יניב, הלומד לתואר, סיפרה: "המרצים מכירים אותי בשם לי. הם יודעים מי אני, הם מקצועיים, שזה סופר חשוב בתחום שלנו". רזאן טועמה הוסיפה: "מה שאני הכי אוהבת בלימודים, זה את התקשורת בין הסטודנטים לבין המרצים".
בשיתוף המוסדות המציגים