בשיתוף שופרסל
המצב הנוכחי בישראל, המאופיין באי ודאות כלכלית, מעמיד משפחות רבות בפני דילמות בלתי אפשריות במהלך הקניות בסופר: האם לקנות לבני המשפחה את סל המזון השלם והבריא ביותר עבורם, או לוותר ולפגוע בביטחון התזונתי שלהם?
על פי הדו"ח של ארגון 'לתת' לשנת 2023, קרוב למחצית מהישראלים חוששים מכניסה למצוקה כלכלית על רקע המלחמה והשלכותיה. מדובר בנתון שמוכיח עד כמה חשוב לדאוג לביטחון התזונתי של כלל הישראלים כדי לצלוח את התקופה הנוכחית.
5 צפייה בגלריה
נתוני בזבוז מזון בישראל - מתוקן
נתוני בזבוז מזון בישראל - מתוקן
נתוני בזבוז מזון בישראל
עבור קבוצת שופרסל, הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, נושא הביטחון התזונתי הוא חלק מהדאגה המתמשכת לקהילה בה היא פועלת. לכן, הרשת גיבשה במשך השנים תכנית מקיפה המשלבת בין שתי מטרות חשובות באופן כללי ובתקופה הנוכחית בפרט: צמצום הבזבוז לאורך שרשרת האספקה, והעברת מזון ראוי למאכל למשפחות נזקקות.
5 צפייה בגלריה
הצלת מזון - שופרסל
הצלת מזון - שופרסל
אורזים ותורמים: שופרסל נאבקת בבזבוז מזון
(שופרסל)
שני צדדים לבזבוז: שליש מהמזון מושלך לפח, אחת מ-5 משפחות בישראל חיה בחוסר ביטחון תזונתי
על פי הדו"ח הלאומי על אובדן מזון והצלת מזון בישראל של לקט ישראל, בשיתוף עם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, בכל שנה מבוזבז יותר משליש מהיקף ייצור המזון המקומי בישראל.
בזבוז מזון, הוא תופעה כלל עולמית משפיעה על כולנו - סביבתית, כלכלית וחברתית. מבחינה סביבתית, על פי ההערכות, צמצום בזבוז מזון יכול להקטין כעשירית מפליטות גזי החממה. בהיבט הכלכלי, שווי המזון המבוזבז במשקי הבית הישראלים מוערך ב-7.19 מיליארד ש"ח בשנה. מעבר לכך, לבזבוז מזון השפעה חברתית עמוקה, משום שהוא מעמיק את חוסר הביטחון התזונתי ואי-השוויון באמצעות פגיעה באוכלוסיות המצויות בעוני וברעב.
על פי דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון 'לתת' לשנת 2023, יותר מחמישית מהמשפחות בישראל חיות באי-ביטחון תזונתי, מחציתן באי-ביטחון תזונתי חמור.
ההשפעה של פעולות לצמצום הבזבוז ברורה וחיונית - ככל שישראל תבזבז פחות מזון ותצליח להעביר אותו למשקי בית נזקקים, כך הביטחון התזונתי שלהם יעלה.
5 צפייה בגלריה
הצלת מזון - לתת
הצלת מזון - לתת
ניידת הצלת המזון של שופרסל וארגון "לתת"
(באדיבות "לתת")
מיזם הצלת המזון הגדול בישראל: "שופרסל" ו"לתת" מצמצמות את הבזבוז ודואגות לשיפור הביטחון התזונתי
במלחמה בתופעה חמורה ורחבת היקף, יש צורך בפתרונות רחבי היקף שאפתניים. שופרסל, הקמעונאית הגדולה בישראל, משקיעה מאמצים משמעותיים ומתגברים להפחתת בזבוז המזון במגוון תהליכים שונים.
על מנת לעמוד ביעדים שקבעה לעצמה ולהועיל לביטחון התזונתי של המשפחות בישראל, שופרסל חברה לפני יותר מעשור לארגון 'לתת', על מנת להעביר את המזון הראוי למאכל למשפחות הזקוקות לכך. "כחברה ישראלית אנו רואים את עצמנו חלק בלתי נפרד מהקהילה. הצלת מזון הוא חלק מהמיקוד העסקי שלנו" אומרת טלי תובל, סמנכ"ל תקשורת תאגידית בקבוצת שופרסל. "מדי יום נכנסות ויוצאות כמויות אדירות של מזון בסניפים שלנו. באמצעות הצלת המזון שאנו מקיימים ביחד עם ארגון 'לתת' המתקיים ברחבי הארץ, הרשת מצליחה למקסם את הפעילות ולהבטיח ביטחון תזונתי לעשרות אלפי משפחות בישראל באופן קבוע ויומיומי, לצד צמצום ההשפעה הסביבתית. ניהול מיזם בסדר גודל כזה באופן קבוע דורש משאבים אדירים".
5 צפייה בגלריה
הצלת מזון - שופרסל
הצלת מזון - שופרסל
טלי תובל, סמנכ"ל תקשורת תאגידית בקבוצת שופרסל
לפני שמתבזבז: תורמים מזון למי שזקוק לו באמת
במסגרת שיתוף הפעולה עם 'לתת', שופרסל תורמת מסניפי שופרסל ומהמרכזים הלוגיסטיים מוצרים, המועברים עוד באותו לעשרות אלפי משפחות דרך ארגון 'לתת' ורשת של עמותות מקומיות. במסגרת הפרויקט, הסניפים מעבירים מדי יום ירקות ופירות בעלי פגם אסתטי, מאפים שלא נקנו עד סוף היום, מוצרי חלב ולחמים שמועד תפוגת התוקף שלהם מתקרב. על פי נתוני שופרסל, במהלך שנת 2023 הוצל מזון בשווי של מעל ל-100 מיליון ש"ח.
בנוסף, מפעל גדרון של שופרסל, המייצר מאפים ולחמים, מעביר את שאריות הבצק להזנת בעלי חיים, והרשת קיבלה היתר לפנות את המעשר מהמרכז הלוגיסטי שלה להאכלת בעלי חיים, אותו היא מעבירה למקלט הקופים הישראלי.
מעבר לכך, נעשים מאמצים רבים לצמצום הפחת בטיפול בפירות וירקות, צמצום בזבוז המזון בסניפים בעקבות אי מכירה של מוצרים באמצעות מכירה של אריזות בעלות פגם אסתטי בהנחה משמעותית, וניתוב הפסולת האורגנית להאכלת בעלי חיים ויצירת קומפוסט.
5 צפייה בגלריה
כמה מזון מוצא את דרכו לפח?
כמה מזון מוצא את דרכו לפח?
כמה מזון מוצא את דרכו לפח?
(גיתם)
"מלבד למיזם הצלת המזון הגדול ביותר בישראל בשיתוף ארגון "לתת", הרשת מחויבת לקדם מודעות צרכנית לנושא ולהוביל להפחתת הבזבוז גם בקרב הצרכנים והקהל הרחב", אומרת תובל. אין ספק כי גם לנו כצרכנים יש אחריות במניעת הבזבוז, מתוך אחריות אישית, חברתית ולאומית.
בשיתוף שופרסל
פורסם לראשונה: 08:00, 26.01.24