נפתח את מבזק החדשות הטובות שלנו עם חדשות מדהימות, לא פחות, ממאדים - שם הרובר של נאס"א, שנחת בכוכב הלכת האדום בפברואר האחרון, מתחיל את משימתו העיקרית - מציאת עדויות לחיים בעבר.
בשלב הראשון הוא יתחיל לחפש סימני חיים קדומים במכתש שהיה בעברו אגם, בעומק של 250 מטרים. הכול במטרה למצוא עדויות לחיים מיקרוביאלים שחיו שם בעבר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נאס"א)
הרובר כבר החל בחקירת סלעי כוכב הלכת והמשקעים שלו, וכעת הוא משתמש בקרני אולטרא סגול (ראו תמונה) על מנת לבחון ממצאים נוספים בשטח.
מנאס"א נמסר שהוא כבר הראה "תוצאות מדעיות חזקות באופן בלתי צפוי", שכוללות בעיקר ניתוח מדויק של האבק של מאדים, ובכלל - כל תובנה גיאולוגית שימצאו שם, אומרים המדענים, תהיה קריטית להבנת ההיסטוריה של כוכב הלכת ותקרב אותנו צעד נוסף למציאת חיים.
ועכשיו, מה קורה כשצואה הופכת לאנרגיה ומטבע דיגיטלי. סטודנטים מדרום קוריאה, ביחד עם פרופ' להנדסה סביבתית, פיתחו אסלה ידידותית לסביבה, המחוברת למעבדה שמשתמשת בצואה (כן, פסולת אנושית שאתם מייצרים) כדי לייצר אנרגיה.
מכיוון שמדובר בפיתוח סטודנטיאלי, מי שמשתמש בשירותים האלו, יכול גם לשלם עבור הקפה או הבננות שלו באוניברסיטה! מעין תשלום סמלי על ההשתתפות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: UNIST)
איך זה עובד? בלי לפרט יותר מדי: משאבת ואקום שולחת את הצואה למיכל תת קרקעי, מיקרואורגניזמים מפרקים את הפסולת לכדי מקור אנרגיה והנה, התנור עובד ויש מים חמים בדוד. את הצרכים היומיים ניתן להמיר למשל לחשמל שיכול להניע רכב למשך כקילומטר ביום. אז תחשבו בגדול כי כל גוש, מסתבר, שווה כסף.
ועכשיו, למערכת מיוחדת שפותחה על ידי סטודנטיות במחלקה להנדסת תוכנה במכללת שנקר, בעבור עמותת "כרישים בישראל".
מדובר על מערכת ראשונה מסוגה שפותחה על מנת לתעד ולתצפת על מין של כריש בשם מחבטן הספירים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Spotted)
עד כה נאלצו חוקרים בישראל להסתפק בתיעודים ברשתות החברתיות, והתקשו בביצוע מחקר ובקרה על המין. הפיתוח הטכנולוגי החדש מזהה, מתעד ומסווג באופן אוטומטי דגים ממינים ספציפיים, כך שניתן לעקוב אחריהם בקלות, המטרה: לשמור על המערכת האקולוגית שלנו כמובן.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי