הטכניון הוא האוניברסיטה המובילה באירופה, ואחת ממאה המובילות בעולם, במספר הפטנטים המאושרים בארצות הברית. כך עולה מדירוג של האקדמיה האמריקנית הלאומית לממציאים (NAI) המבוסס על נתוני משרד הפטנטים האמריקני (USPTO) לשנת 2023. עורכי הדירוג מציינים כי "הרשימה מדגישה את חיוניותם של פטנטים ביישום של מחקר וחדשנות באקדמיה כמו גם את תפקידם המרכזי של מוסדות אקדמיים בזירת החדשנות".
הדירוג המעודכן מציב את הטכניון במקום ה-65 בעולם, עם 48 פטנטים בשנה שעברה - מקומות ספורים אחרי אוניברסיטת ייל, אוניברסיטת ניו-יורק ואוניברסיטת וושינגטון. מדובר בשיפור של שלושה מקומות משנת 2022, אז דורג הטכניון במקום ה-68 בעולם. ראוי לציין כי בחישוב מספר הפטנטים המאושרים בארה"ב ביחס למספר חברי הסגל מדורג הטכניון במקום ה-20 בעולם וכמובן במקום הראשון באירופה.
1 צפייה בגלריה
הטכניון בחיפה
הטכניון בחיפה
הטכניון בחיפה
(צילום: דוברות הטכניון)
רונה סמלר, מנהלת T3 - יחידת המסחור של הטכניון, אמרה: "אני גאה מאוד בהצלחה העקבית שהשגנו במשך שלוש שנים רצופות, ובהכרה הבינלאומית בטכניון המדורג בין 20 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הפטנטים המאושרים בארה"ב ביחס להיקף הסגל, ובמקום הראשון בישראל ובאירופה. הישג מרשים זה משקף את המצוינות המדעית של סגל המחקר בטכניון, ומדגיש את ההובלה של T3 בניהול הקניין הרוחני. זוהי עדות למחויבותנו המתמשכת לחדשנות ולשיתוף פעולה, המבססת את המוניטין של הטכניון כמוביל במחקר חדשני ובפיתוחים טכנולוגיים".
פרופ' ליהי צלניק מנור, המִשְׁנָה לנשיא הטכניון לחדשנות ולקשרי תעשייה, הוסיפה כי "הטכניון משקיע רבות בטיפוח חדשנות ובפיתוח חידושים טכנולוגיים. כמִשְׁנָה לנשיא לחדשנות ולקשרי תעשייה אני גאה להיות חלק ממוסד המשקיע משאבים רבים במסחור טכנולוגי כדי שפריצות הדרך המחקריות לא יישארו בגבולות האקדמיה אלא ישפיעו לטובה על הסקטור התעשייתי וכך על החברה בכללה. מחויבותנו לצמצום הפער בין אקדמיה לתעשייה הוא חלק מרכזי בשליחותו של הטכניון, החותר לשם כך לטיפוח שותפויות ולקידום חדשנות לטובת פיתוחים משני-עולם".
תיק הפטנטים של הטכניון כולל כיום 1,815 בקשות לפטנט ופטנטים רשומים. את תהליכי המסחור ורישום הפטנטים מובילה זרוע המסחור של הטכניון (T3), המקיימת מאות שיתופי פעולה עם התעשייה ומקדמת את הקמתן של חברות סטארטאפ המבוססות על ידע טכניוני – כ-15 חברות חדשות בכל שנה.