רס"ב עמית קמינר, מהכלבנים הוותיקים במחוז הצפוני, החליט שהכלבה פגי, שהגיעה לגיל עשר, לא תימסר לאימוץ חיצוני - אלא תזדקן בכבוד בביתו בקריית-מוצקין.
רס"ב קמינר, 51, התגייס למשטרה בשנת 1995 ומשרת מאז ככלבן. במשך 15 שנים שימש מדריך בקורס כלבנים של המשטרה, ארבע שנים ככלבן במחוז מרכז ובתשע השנים האחרונות ככלבן של המחוז הצפוני.
2 צפייה בגלריה
רס"ב עמית קמינר, מהכלבנים הוותיקים במחוז הצפוני, מטייל בעיר עם פגי
רס"ב עמית קמינר, מהכלבנים הוותיקים במחוז הצפוני, מטייל בעיר עם פגי
רס"ב עמית קמינר, מהכלבנים הוותיקים במחוז הצפוני, מטייל בעיר עם פגי
(צילום: נחום סגל)
פגי היא כלבה מגזע מלינואה שנולדה בישראל ו"התגייסה" למשטרה בגיל שמונה חודשים. "אני גייסתי אותה מפנימייה בצפון שחניכיה התמחו בגידול כלבים", סיפר קמינר, "אני הפנים הראשונות שהיא פגשה במשטרה. במשך ארבעה חודשים אילפתי אותה לבצע פקודות ולעבור מכשולים וכמובן הכשרתי אותה למשימות העיקריות שלה: גילוי סמים, אמצעי לחימה וכסף. מגיל שנה היא הייתה כלבה מבצעית, מהטובות במחוז הצפוני. השתתפה במאות מבצעים, פעלה עם מיטב הכוחות, בתוכם ימ"מ, ימ"ס ושב"כ".
2 צפייה בגלריה
פעלה עם מיטב הכוחות. פגי עם קמינר
פעלה עם מיטב הכוחות. פגי עם קמינר
פעלה עם מיטב הכוחות. פגי עם רס"ב קמינר
(צילום: נחום סגל)
במחוז הצפוני זוקפים לזכות הכלבה תפיסות של מאות קילוגרמים של סמים וכן רובים, אקדחים וסכומי כסף גבוהים. קמינר: "לפני כשמונה שנים היה מבצע גדול של ימ"ר צפון, חיפשנו סמים. הגענו לשטח חקלאי ופגי תפסה שמונה קילוגרם של מריחואנה. בהמשך מצאנו כ-400 קילוגרמים של מריחואנה איכותית מאוד, מוסלקת במטע של קיווי. זה נחשב להישג הכי גדול שלה".
קמינר מסביר ש"המשטרה משתדלת להוציא את הכלבים לפנסיה מגיל שבע עד תשע, לא כי הם פחות חדים אלא כי רוצים לתת להם תנאים יותר טובים בגיל מבוגר. פגי הייתה מאוד טובה ולכן המשכתי להפעיל אותה עד לאחרונה. בחודשים האחרונים חיפשתי לה בית מיוחד שיאמץ אותה עד לסוף ימיה. לא מצאתי אז החלטתי לאמץ אותה אחרי החלטה שהתקבלה במשפחה. היא חלק חשוב בחיים שלנו, כמעט עשר שנים שאנחנו ביחד, יום ולילה, שבת וחג. ידעתי שאין מצב שאתן לה להזדקן ולמות במקום שלא אוהבים אותה. גם אשתי וגם הילדים מאוד רצו שאביא את פגי אלינו. אחרי שירות ארוך ומתיש היא נחה כל היום, חיה בגינה, יוצאת כמה פעמים לטיולים. מבחינתי היא תישאר איתי עד יומה האחרון".