הפילים שהפכו לסלבס עצרו למנוחה: עדר הפילים הנודד המפורסם של סין עצר למנוחה אחרי מסע של 15 חודשים שהביא את הפילים הרחק ממקום המחיה הטבעי שלהם, מסע שריתק מדינה שלמה.
הפילים, שכבר מזמן מפורסמים בסין, הפכו לאחרונה לכוכבים בינלאומיים. כלי תקשורת מרכזיים בעולם מסקרים את מסעם בן מאות הקילומטרים, מההרים במחוז יונאן לפרברי בירת המחוז קונמינג, עיר שבה מתגוררים 7 מיליון בני אדם.
5 צפייה בגלריה
זמן מנוחה, אחרי 500 ק"מ
זמן מנוחה, אחרי 500 ק"מ
זמן מנוחה, אחרי 500 ק"מ
(צילום: AFP)
הרשויות משקיעות משאבים רבים בפיקוח אחר העדר ובניסיון להשאירו הרחק מאזורי מגורים. לפי התקשורת הסינית, שמונה בני אדם עוקבים אחר הפילים במשך 24 שעות ביום, הן על הקרקע והן באצמעות רחפנים.
לפי העדכון האחרון, עדר הפילים האסייתיים נמצא ביער סמוך לכפר במחוז יונאן, 90 ק"מ דרומית מערבית לקונמינג. ב"גרדיאן" נכתב כי תמונות שצולמו מרחפנים הראו את הפילים שוכבים ביער, נחים אחרי שעברו במהלך המסע כבר יותר מ-500 ק"מ.
בטוויטר וביוטיוב יש אין ספור סרטונים של הפילים, ובמיוחד של שני גורים – שנפלו לתעלת השקיה וחולצו על ידי שני פילים מבוגרים יותר. בסוכנות הידיעות AP צוין כי במהלך המסע פשטו הפילים על חוות בשביל מים ומזון, ביקרו בעסק למכירת כלי רכב ואפילו נראו בבית אבות – כשהם מכניסים את חדקיהם לחדרים. אחד השוהים המבוגרים התחבא בעקבות זאת מתחת למיטתו.
5 צפייה בגלריה
ביקרו בעסק למכירת רכב, וגם בבית אבות
ביקרו בעסק למכירת רכב, וגם בבית אבות
ביקרו בעסק למכירת רכב, וגם בבית אבות
(צילום: AP)
יותר מ-410 אנשי כוחות הצלה, 374 מכוניות ו-14 רחפנים הם חלק מהניסיון להשאיר את הפילים רחוק יחסית ממקום יישוב, תוך פינוי בני אדם שנמצאים במסלולם. יותר משתי טונות של מזון פילים הועברו בעזרתם לעדר, כחלק מאותם מאמצים. "חלק מהכבישים נחסמו זמנית כדי להשאיר את הפילים רגועים, וכדי ליצור תנאים שיאפשרו להם לנוע דרומה ומערבה", נכתב ב"בייג'ינג ניוז".
בסין עדיין לא מבינים מה הביא את העדר שכלל בתחילה 16 פילים להתחיל לנוע בשנה שעברה. לפי סוכנות הידיעות הסינית שינואה, בנובמבר הם הגיעו לפואר שביונאן, שם פילה המליטה גור. הם נשארו שם חמישה חודשים, ואז החלו לנוע שוב, ב-16 באפריל.

שבוע לאחר מכן, שני פילים עזבו את העדר, ו-15 המשיכו במסע לצפון. כעת נראה שהעדר נמצא במסלול הרצוי, הדרך חזרה, לכיוון דרום-מערב. עם זאת, הרשויות איתרו פיל זכר – אחד מהשניים שעזבו את העדר – במרחק 4 ק"מ צפונית מערבית לקבוצה.
מסע הפילים, שעזבו את מקום המחיה הרגיל שלהם במרץ 2020, ריתק את הרשתות החברתיות הסיניות. אבל היו גם מי שסבלו ממנו. פילים ואנשים לא נפגעו במהלך המסע, אבל לפי התקשורת הסינית, הפילים כבר הסבו נזקים בסך של יותר ממיליון דולר.