אזרח ישראלי נעצר לפני כשבוע בשדה התעופה הבינלאומי במדגסקר, בחשד להברחת 59 צבים נדירים, שמחיר כל אחד מהם מוערך בין 9,000 ל-30 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים נתפסו במזוודה של הישראלי על ידי אנשי המכס המקומי. לאחר שהמזוודות עברו שיקוף, אנשי המכס זיהו משהו חשוד וכאשר פתחו את המזוודות, הם מצאו לתדהמתם 59 צבים.
הישראלי היה בדרכו לטיסה של חברת אתיופיאן איירליינס ממדגסקר לבנגקוק דרך קונקשן באדיס אבבה. היעד הסופי שלו היה ישראל.
הישראלי שטען שבמקצועו הוא בכלל אינסטלטור, אמר בחקירתו שחשב שמותר להוציא צבים ממדגסקר לתאילנד. לפי שלטונות המכס במדגסקר, הצבים היו עטופים בבדים, אך הוא לא דאג להם לאוכל ומים. הצבים הועברו לטיפול איש שירותי שטחי מים ויערות במל התעופה שאמר שכל הצבים צעירים. לאחר מכן הועברו הצבים לארגון "הצבים השורדים" לשם טיפול בהם.
ההברחה של הצבים היא חלק מתופעה שהולכת וצוברת תאוצה בישראל ובאירופה של הברחת צבים נדירים עבור אספני צבים. האספנים מוכנים לשלם עבורם גם עשרות אלפי דולרים. הברחת צבים נדירים נחשבת עבירה חמורה במדגסקר ובעבר היו כמה תפיסות של הברחות.
עו"ד מרדכי ציביןעו"ד מרדכי ציבין
עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג עצורים ישראלים בחו"ל בנושאי אינטרפול, אמר: "מרשי אדם נורמטיבי שומר חוק, שנפל קורבן. הוא הוטעה על ידי מקומי אשר אמר לו כי הוצאת צבים ממדגסקר לתאילנד הינה חוקית. מרשי לא ניסה להבריח את הצבים, הוא אף לא הסתיר את תכולת המזוודה. אני מקווה ומאמין, כי הרשויות במקום יגיעו למסקנה כי הוא חף מפשע. אנחנו סומכים על רשויות אכיפת החוק במדגסקר, מדינה שומרת זכויות אדם וברמה משפטית, מסודרת והוגנת כמו מדינות מערב אירופה".