הלפיד באסדת הגז לווייתן, הנמצאת כמה קילומטרים מחוף דור, דרומית לחיפה, בער הערב (מוצאי שבת). תושבים באזור דיווחו במייל האדום של ynet על הלפיד הבוער, שנראה היטב גם מדרום חיפה.
1 צפייה בגלריה
אסדת לווייתן, מבט מחיפה
אסדת לווייתן, מבט מחיפה
אסדת לווייתן, מבט מחיפה
(צילום: מור פרץ)
מחברת שברון נמסר: "אנחנו מטפלים באירוע תפעולי על האסדה. כחלק משגרת הטיפול באירועים כאלה, ולצורך שמירה על הסביבה, הופעל לפיד האסדה".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "הערב התקבל במוקד הסביבה של המשרד דיווח על הפעלת לפידים באסדת לוויתן, שמופעלים כאמצעי בטיחותי וסביבתי במצבי תקלה. מהחברה נמסר, כי ההפקה באסדה לא הופסקה. מפעילת האסדה תעביר דיווח מפורט על נסיבות התקלה שהביאה להפעלת הלפיד. נכון לשעות הערב, לא נרשמות חריגות בערכי איכות אוויר בתחנות הניטור באזור החוף".
מאיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל, שאמון על ניטור אסדת לוויתן, נמסר: "מבדיקת נתוני תחנות הניטור עולה כי נתוני הבנזן מאסדת לוויתן לאורך היממה האחרונה, ובכלל זה בשעות האחרונות, הינם שגרתיים 0.2-0.3 חל"ב, כך שלא נרשמה כל חריגה. אנו נוסיף ונעקוב אחר הנתונים".
מדובר באסדה שהחלה לפעול ב-2019. היא ממוקמת בלב ים, במרחק של כעשרה קילומטרים מחוף דור-הבונים שבצפון. בנוסף לזיהום הסביבתי היא גורמת לבעיה נוספת: מסיבות ביטחוניות היא מוארת בלילה בתאורה עזה בגוון לבן-כחלחל – מה שיוצר גם "זיהום אור".