נפתח עם החיפושית שיכולה לשרוד דריסה של מכונית, ועכשיו חוקרים יודעים גם למה. Diabolical Ironclad Beetle, כך קוראים לחיפושית הקטנה הזאת שיש לה גב כל כך קשיח, שהופך אותה - לבלתי שבירה.
יפגעו בה אבנים, סוליות נעליים או אפילו גלגלי מכונית נוסעת, ובכל זאת - היא תישאר בחיים.
3 צפייה בגלריה
חיפושית הברזל
חיפושית הברזל
חיפושית הברזל
(צילום: David Kisailus / UCI)
חוקרים מאונ' קליפורניה גילו כי המבנה החיצוני שלה מורכב כמו פאזל, מה שיוצר קשיחות ומחזק את השריון בצורה מופלאה, עד כדי כך שהיא יכולה להתמודד עם משקל של פי 40 אלף ממשקלה – מה שמקנה לה כמובן יכולת הישרדות גבוהה מאד. נספר לכם שכיום חוקרים משתמשים בידע שלהם על השריון שלה כדי לפתח המצאות שונות ומשונות שיעזרו לבני האדם. חיפושית הברזל - האם זו גיבורת העל הבאה של מארוול? ועכשיו, לצב ים נדיר שנמצא בחופי דרום קרוליינה. מה כל כך נדיר בו? הוא לבן. כן, צב לבן.
3 צפייה בגלריה
הצב הלבן
הצב הלבן
הצב הלבן
(צילום: מתוך דף הפייסבוק Town of Kiawah Island, SC)
מתנדבים שבדקו קיני צבי ים נתקלו במחזה הזה ולא האמינו, צב ים לבן בוקע וזוחל על פני החול. על פי החוקרים המקומיים מדובר בתסמונת גנטית הגורמת לבעלי חיים להפחית פיגמנטציה, מצב נדיר ביותר. לצערנו קשה מאוד לשרוד בטבע בצורה הזאת, בגלל חוסר היכולת להסוות את עצמך ולחמוק מטורפים. אנחנו כמובן נאחל לצב הלבקן בהצלחה. ולסיום: הכירו את קארין וולוביק, תלמידת כיתה י"ב מבית הספר 'דרכא' בבת ים, שפיתחה מערכת חכמה לאיתור תלמידים עם לקויות למידה, באמצעות בינה מלאכותית.
הפרויקט כבר זכה להכרה בינלאומית בתחום, כמו למשל באתר הספרייה של אוניברסיטת קורנל בניו יורק. קארין ערכה השוואה בין כתבי היד של חבריה – ובאמצעות רשת נוירונים עמוקה, המערכת תלמד לזהות הפרעת למידה ולהוביל לטיפול יעיל בה. דור העתיד, והוא שלנו.
3 צפייה בגלריה
המערכת בפעולה
המערכת בפעולה
המערכת בפעולה
(צילום: תיכון "דרכא" בת ים)
עד כאן המבזק שלנו ועד הפעם הבאה -שיהיו לכם רק חדשות טובות