נפתח עם חדשות טובות מההיסטוריה: דוכן של אוכל רחוב בן 2,000 שנה נחשף בעיר העתיקה פומפיי. העיר שנקברה בהתפרצות הר געש באיטליה בשנת 79 לספירה ונשמרה באופן מפליא, חושפת בפנינו עוד פיסת היסטוריה, והפעם דוכן עתיק ששימש למכירת אלכוהול, שתייה חמה ו"אוכל מהיר" לרומאים העוברים והשבים.
הדוכן מעוטר בין היתר בציורי קיר, שאמורים למשוך הלקוחות. מדובר בגילוי נדיר מאוד שנותן להיסטוריונים עוד פיסת מידע מרתקת.

3 צפייה בגלריה
דוכני האוכל של פומפיי
דוכני האוכל של פומפיי
דוכני האוכל של פומפיי
(צילום: רויטרס)


ההתפרצות הגעשית לפני 1,941 שנה הובילה למותם המיידי של אלפי בני אדם, החריבה את פומפיי השוכנת ליד נפולי וכיסתה את חלקה הגדול של העיר הרומית תחת מעטה של אפר וולקני. הקבורה הפתאומית של העיר הגנה עליה מוונדליזם, מביזה ומאיתני הטבע. עתיקות התגלו לראשונה באזור פומפיי במאה ה-16, אבל העובדה שעיר שלמה נותרה מתחת לאפר התבררה רק 150 שנה לאחר מכן.
ונמשיך עם האורח המפתיע שהתפרץ למגרש כדורגל בבוליביה וסירב להתפנות. הכלב המתוק גנב את ההצגה ואת ליבם של אלפי אוהדים במגרש כדורגל ביום חמישי האחרון, כשהחליט שזה באמת זמן משחק.
3 צפייה בגלריה
הכלב והנעל
הכלב והנעל
הכלב והנעל
(צילום: מתוך הסרטון)
תוך שהוא מכשכש בזנבו, מתגלגל על הדשא ומחזיק בפה נעל של אחד השחקנים, הכלכלב החמוד עיכב את המשחק לדקות ארוכות כשפשוט סירב להתפנות מהמגרש. המשחק אגב הסתיים בתוצאה 3-0, אבל אחרי התמונות האלו, את מי זה בכלל מעניין? ולסיום, הכירו את סמי קרמר, טייס מטוס קל בגרמניה שמצא דרך יצירתית לעודד אנשים לצאת ולהתחסן.
3 צפייה בגלריה
המזרק שצייר הטייס
המזרק שצייר הטייס
המזרק שצייר הטייס
(צילום: רויטרס)
הוא המריא עם המטוס שלו וצייר בשמיים צורה של מזרק, הכל לקראת מבצע השקת החיסונים נגד הקורונה באירופה שהחל בסוף השבוע. דרך מקורית, ללא ספק, וגם הציור, צריך לומר יצא לו מדהים. לכו להתחסן.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי