תשעה בני אדם ננשכו ביומיים האחרונים באזור נהריה על ידי תנים. בכל המקרים מדובר בנשיכות בגפיים, ובפציעות קלות. כך נמסר מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה.
ברשות הטבע והגנים קיבלו דיווח על המקרים והחלו בחיפושים אחרי התן או התנים - המעורבים במעשים.

אחד המקרים תועד במצלמות אבטחה של עסק ברחוב לוחמי הגטאות בנהריה. מדובר בפנצ'ריה ועסק לניקוי כלי רכב. מוחמד לובנאסי הוא אחיו של בעל העסק ועובד במקום. "זה היה בערך ב-18:30 בערב, וישבנו במשרד של העסק. פתאום התן נכנס. אני עמדתי יותר קרוב לדלת, ואחי ישב. הוא התנפל עליי ונשך אותי ברגל. בעטתי בו והוא ברח. אחי רדף אחריו עם מגב".
אירוע אחר התרחש בחצר מפעל, שבה מאוחסנים מכלים, ביישוב ליד נהריה. בצילום ממצלמות האבטחה נראה התן כשהוא נכנס לחצר, תוקף אדם שהיה במקום, נושך אותו ומפיל אותו על הקרקע.
ברשות הטבע והגנים אמרו כי המקרים מוכרים וכי מתנהלים חיפושים אחרי התנים הנושכים. "אנחנו מעריכים שמדובר בתנים חולי כלבת בגלל ההתנהגות, והעובדה שהם מתקרבים לבני אדם. אנחנו מקווים לאתר ולחסל אותם, כדי שלא ימשיכו להפיץ את המחלה", אמרו ברשות.
1 צפייה בגלריה
תן נושך אדם בנהריה
תן נושך אדם בנהריה
תן נושך אדם ליד נהריה
ממלאת מקום מנהל חדר המיון במרכז הרפואי לגליל, ד"ר רינה דולינסקי, עדכנה על אודות מצבם של הפצועים: "מדובר במטופלים בגילאי 73-36. הם ננשכו בגפיים. המטופלים טופלו על פי הנחיות משרד הבריאות, וקיבלו חיסון נגד כלבת".
דן אלון, אקולוג בחברה להגנת הטבע, התייחס לאוכלוסיית התנים בישראל: "גודל אוכלוסיית התנים בישראל כולה ובצפון הארץ בפרט הוא גבוה מאוד, וזה תוצר ישיר של עודף מזון זמין עבורם, במרחבים הפתוחים והעירוניים כאחד. לצערנו, זוהי תוצאה של ניהול לא נכון של משק הפסולת בישראל, כדוגמת פסולת חקלאית, שלא מועברת לטיפול ראוי ומסודר ונזרקת בפחים פתוחים ובמקומות שאינם מתאימים לכך".
מעיריית נהריה נמסר כי היא פועלת בהתאם להנחיות רשות הטבע והגנים, וכי כחלק מהפעילות המניעתית, מפוזרים מדי תקופה בשטחים העירוניים מרכיבי חיסון נגד כלבת. בעירייה קוראים לתושבים להקפיד על ניקיון החצרות, השלכת פסולת בשקיות סגורות לתוך פחי האשפה והקפדה על סגירת הפחים. "מדובר בחיות בר מוגנות, המגיעות מהשטחים הפתוחים שמסביב לעיר. הגורם היחיד המוסמך לטפל בתופעה בפועל הם פקחי רשות הטבע והגנים", אמרו בעיריית נהריה.