נפתח עם חדשות מרעישות, תרתי משמע. אם אי פעם תהיתם איך נשמע החלל – נאס"א מפרסמת קטעי אודיו ייחודיים של גלקסיות במרחק של 3.7 מיליארד שנות אור מאיתנו.
הצלילים שנאס"א פרסמה הם בעצם סופרנובה – תופעה שבה כוכב מסיבי מתפוצץ. בנוסף, הושמע מה הרעש שנגרם ברגע שבו גלקסיות מתנגשות זו בזו.
3 צפייה בגלריה
קולות בחלל
קולות בחלל
קולות בחלל
(צילום: נאס"א)
התדרים מחולקים לפי צבעים, כשצילומי הרנטגן מוציאים את הצלילים שמסומנים לנו בכחול ולבן, נתוני אור אופטיים מטלסקופ האבל מסומנים בסגול ונתוני אינפרה אדום בוורוד.
ועכשיו חדשות טובות מלאס וגאס: שם שוטרים הצליחו לעצור אדם שטיפס על כנף המטוס רגע לפני ההמראה ומנעו אסון ודאי.
3 צפייה בגלריה
האיש על כנף המטוס
האיש על כנף המטוס
האיש על כנף המטוס
(צילום: מתוך יוטיוב)
רגע לפני ההמראה, הטייס הבחין במישהו שמטפס על הכנף, ויידע באופן מיידי את מגדל הפיקוח. בסרטון שצילם נוסע מתוך המטוס, אפשר לראות שהאיש מהלך לו ואף חולץ את נעליו ומסיר גם את הגרביים שלו כדי לטפס במעלה הכנף עצמה. כשהשוטרים התקרבו אליו, הוא החליק ונפל אל המסלול. משם הובהל לטיפול רפואי ונלקח למעצר.
הטיסה, אגב, הייתה אמורה לצאת ב-12:30, אך המריאה רק כחמש שעות וחצי לאחר מכן.
ולסיום, אחרי שנים של מאבק, תושבי טורונטו יכולים לנשום לרווחה: העץ העתיק של העיר, שעמד בפני סכנת כריתה - יישאר במקומו.
3 צפייה בגלריה
העץ העתיק
העץ העתיק
העץ העתיק
(צילום: Randy Vanderstarren Photography)


האלון האדום הזה הוא אחד העצים העתיקים ביותר בקנדה כולה, וגילו מגיע ליותר מ-250 שנה. השטח שעליו הוא ניצב נקנה על ידי אדם שביקש להוריד אותו. נדמה היה שזה כבר כמעט גמור, אבל אז מחאה הובילה להצבעה של הרגע האחרון במועצה המקומית - שם החליטו להציל את העץ, כש-1,300 תורמים הצליחו לגייס כסף כדי להבטיח את רכישת הנכס ולשמר את האלון. ונסיים עם המשפט האלמותי "והעץ היה מאושר".