סדרת הרשת החדשה "רבע לטבע" של רשות הטבע והגנים, זוכה להצלחה מאז שעלתה לאוויר בחודש שעבר ופורסמה בעמוד הפייסבוק של הרשות ובערוץ הסדרה ביוטיוב. עד כה פורסמו שלושה פרקים מתוך 15, בהם מתועדת פעילות רשות הטבע והגנים מנקודת מבט הומוריסטית של צמד היוצרים, יפתח חוצב ועידן ברקאי.
בסדרה שהופקה ע"י חברת התוכן Peach, מגלמים שני השחקנים את 'צוות התוכן של הרשות' שיוצאים למסעות ברחבי הארץ כדי לספר על מאמצי הרשות לשמירת הטבע הארץ. פרק הבכורה שזכה למאות אלפי צפיות, עוסק בשיקום אוכלוסיית היעלים הנוביים בארץ.
2 צפייה בגלריה
יעלים
יעלים
יעלים
(גזית אגסי, רשות הטבע והגנים)

יונקים בסכנה

כיום היעלים הנוביים עדיין מצויים בסכנת הכחדה בישראל ואוכלוסייה ששורדת במדינה נחשבת לאחת האחרונות שנותרו במזרח התיכון. עם קום המדינה חיו בדרום הארץ רק יעלים מעטים, אך מאז האוכלוסיה שלהם נמצאת במגמת התאוששות. עדיין אורבות ליעלים סכנות רבות שמקורן בבני האדם.
יעלי אזור אילת נפגעים מהמזבלות ובסיסי הצבא ואילו יעלי יהודה והנגב אוכלים זבל שמטיילים משליכים, דבר שמסכן אותן. אכילת ניילון, מגבונים או שקיות חטיפים יכולה להרוג אותם. ברשות מעריכים כי מספר היעלים כיום בישראל מונה כמה מאות פרטים ממדבר יהודה, עין גדי, מצפה רמון ועד הרי אילת.
2 צפייה בגלריה
יעלים
יעלים
יעלים
(עומרי עומסי, רשות הטבע והגנים)

שלומית שביט, דוברת רשות הטבע והגנים ציינה בהודעת הרשות כי הסדרה "מנגישה את הטבע והמורשת המיוחדים של ישראל למגוון רחב של קהלים בשפה קלילה והומוריסטית. המטרה הייתה לחשוף את המאמצים והפעולות של הרשות לשמירה על הטבע לקהלים נוספים בצורה קלילה ומותאמת לעידן הדיגיטלי החדש ובכך לרתום את הציבור להיות שותף במאמץ לשמור על הטבע".