נער בן 14 מאזור בית שאן, שננשך לפני כחמש שנים על ידי כלב מסוג אקיטה שהיה שייך לקרוב משפחתו, יפוצה ב-145 אלף שקלים. כך פסק בית משפט השלום בטבריה. בנוסף נפסקו הוצאות בשיעור של קרוב ל-30 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
כלב אקיטה
כלב אקיטה
כלב אקיטה
(צילום: shutterstock)
האירוע התרחש במושב באזור בית שאן. התובע, אז ילד כבן 9, טייל עם חברו ברחוב כאשר הכלב יצא מחצר ביתו של הנתבע, ונשך אותו ברגליו. בתביעה נטען כי הכלב לא היה קשור וללא רסן. הילד פונה לבית החולים העמק בעפולה, שם נתפרו פצעיו, והוא סובל היום מ-13 צלקות ברגליו. מנגד טען הנתבע כי הילד נכנס לחצר ביתו כאשר הכלב קשור בשרשרת. הילד ראה את הכלב ויצא מהחצר כשהוא משאיר את השער פתוח. לדבריו, מסיבה זו השתחרר הכלב מהשרשרת, יצא מהחצר ונשך את הילד. השופט קבע כי עדותו של הילד הותירה עליו רושם מהימן, וכך גם עדות חברו שהיה עמו. ביחס לעדות של בעל הכלב, טען כי לא הותירה רושם מהימן. בחלק מהעדות טען שראה את המתרחש מחלון הבית, ובהזדמנות אחרת העיד שלא היה נוכח במקום. כמו כן, העיד הנתבע כי המותקף הינו קרוב משפחה ורשאי היה להיכנס לחצר, כך שלא מדובר היה בהשגת גבול.
עו"ד דניאל שרידעו"ד דניאל שרידצילום: גל גבע הפקות
עו"ד דניאל שריד, שייצג את הנער התובע, אמר, כי פסק הדין מלמד כי על בעלי הכלבים לשמור היטב על הכלבים ולדאוג לשלום הציבור. "פסק הדין מדבר בעד עצמו ואני שמח שנלחמנו עד לקבלתו, ולא הסכמנו לסיים ההליך בפשרה. חברת הביטוח של בעל הכלב תשלם למרשי את כל המגיע לו, עד השקל האחרון, ובכך דאגנו להוציא את האמת לאור ולעשות צדק".
אביו של הנער מסר: "לאחר מאבק מתמשך, בני קיבל את הפיצוי הראוי. בית המשפט הבין כי בעל הכלב טעה והתרשל. בית המשפט עשה צדק עם בני וכעת אני מקווה שמקרים כאלו לא יחזרו בשנית".