מבזק החדשות הטובות, והפעם מהחלל: אסיל נעמה, סטודנטית לתואר ראשון בפקולטה להנדסה ביו רפואית בטכניון, גילתה שני אסטרואידים חדשים, שיקראו מעתה על שמה. היא קיבלה גם תעודה מנאס"א, המעידה על אודות הרישום. שמם של האסטרואידים הוא ANI1801 ו-ANI2001 - ראשי תיבות של אסיל נעמה ישראל.

נעמה, שגדלה בדיר אל אסד שבגליל ומתגוררת כיום בחיפה, משתתפת כחוקרת במעבדתו של פרופ' דן אדם מהטכניון. במעבדה היא למדה לעשות סגמנטציה, כלומר חלוקה של תמונות למקטעים. המיומנות הזאת, היא אומרת, סייעה לה באיתור האסטרואידים בחלל. בריאיון לאולפן ynet היא סיפרה כי השתתפה בקמפיין בסוכנות החלל האמריקנית, שבו מחפשים עצמים בחלל. על הקושי במציאת האסטרואידים, היא אמרה: "ככל שיש לך מוטיבציה יותר גדולה, אני חושבת שזה יותר קל למצוא".
1 צפייה בגלריה
האסטרואידים שנקראו על שמה
האסטרואידים שנקראו על שמה
האסטרואידים שנקראו על שמה
נעמה סיפרה גם על הדרך שבה מצאה את האסטרואידים: "זה היה ניתוח ואנליזה של תמונות שהם שולחים מטלסקופ של נאס"א. הם שולחים את התמונות למשתתפים, אנחנו צריכים לעשות אנליזה, ניתוח, סגמנטציה ולשלוח דוחות. לכל סט של תמונות צריך לשלוח דוח בהתאם. צריך לסמן שיש משהו חדש פה, שאני חושבת שיש פה משהו חדש. אחרי סיום הקמפיין, אחרי חודש, הם שלחו לנו מענה אם מישהו צדק, אם יש גילויים חדשים, ומי גילה ואיך הם יקראו לאסטרואיד".
על הרגשה ברגע שנודע לה כי מדובר באסטרואידים שלא היה מוכרים, היא אמרה: "זה מאוד מרגש". על התגובות שקיבלה על התגלית, היא סיפרה: "ההורים שלי מאוד שמחו, אני רוצה להגיד תודה להורים שלי ולמשפחה שלי, בפרט להורים ולדוד שלי. הם ממש תומכים בי והם אלה שהיו הכי שמחים בהישג הזה, אז תודה לכם".
ומה לגבי העתיד? נעמה לא פוסלת את האפשרות שתעבוד בסוכנות החלל האמריקנית, הרי תעודות כבר יש לה.