בשיתוף טויוטה ישראל
בימוי: יעל לינזן, הפקה: ניצן כהן.
עולם ההייטק והחדשנות הוא הקטר שמניע את הכלכלה בישראל, את זה כולנו יודעים. אבל היום, יותר מתמיד, חברות חדשנות ויזמות שואפות לא רק להצמיח את הכלכלה, אלא גם להשפיע על הסביבה ולעצב חברה טובה יותר.
תכירו את החברות שעושות טוב לאנשים, לסביבה ולעתיד: בשבועות הקרובים תצא דנה גרוצקי למסע על גלגלים ברחבי ישראל כדי לפגוש את היזמים, הרעיונות והפיתוחים, שיצעידו אותנו לעתיד טוב יותר.
בכל פרק בסדרת הרשת החדשה תעלה גרוצקי לרכב שלה טרמפיסט - יזם שעושה טוב לעולם. בפרק הראשון נפגוש את מתן בורשטיין, מייסד שותף ומנכ"ל הרשת החברתית הוביז (HOBIZ), שעשתה לתחביבים את מה שעשתה טינדר לעולם הדייטינג. צפו בפרק הראשון של הסדרה בראש העמוד.
עברתם לשכונה חדשה ואתם מחפשים את קבוצת הכדורגל השכונתית, מעגלי אימהות או פרטנר לריצה, אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל את החיפושים או את מי לשאול?
תכירו את הטינדר של עולם התחביבים: הרשת החברתית HOBIZ תחבר אתכם לכל המפגשים והאירועים, שקורים בזמן הקרוב בשכונה שלכם או בעיר מגוריכם.
1 צפייה בגלריה
דנה גרוצקי
דנה גרוצקי
הוביז נועדה לחבר בין אנשים ותחביבים.
(צילום: ירון שרון)
באפליקציה אפשר למצוא קבוצות, אירועים, ואנשים בעשרות תחומי עניין ותחביבים לפי מיקום גיאוגרפי. כל אחד יכול לפתוח קבוצה או אירוע בעצמו ולהכיר אנשים מהסביבה הקרובה. באפליקציה אפשר לחפש גם נותני שירותים מקומיים בתחומי הפנאי כמו מאמני טניס וכושר, מדריכי יוגה, מורים לכלי נגינה ועוד.

מכדורגל וריצה ועד טורנירי קטאן

הוביז הושקה לפני כשלוש שנים בשלהי מגפת הקורונה על ידי שלושה חברי ילדות – מתן בורשטיין, עידו כהן ועמית קפלן. הרעיון נולד, מספר בורשטיין, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, הרבה לפני הקורונה, כאשר עידו כהן רצה לחזור לשחק כדורגל בשכונת מגוריו בראשון לציון. הוא חיפש פרטנרים למשחק בפייסבוק ובקבוצות ווטסאפ שונות, ולא הצליח למצוא.
עד מהרה, הרעיון להקים פלטפורמה לחיפוש שותפים למשחק כדורגל הפך לחברה יזמית לחיבור בין אנשים לבין התחביבים שלהם. המטרה, אומר בורשטיין, היא להחזיר לעידן הטכנולוגי המנוכר את חיי הקהילה של פעם.
"כמו טינדר, גם אנחנו רוצים להפגיש בין אנשים. אבל במקום דייטים רומנטיים, הוביז נועדה לחבר בין אנשים ותחביבים. אנחנו משתמשים במסך כדי להוציא אותך החוצה לעולם האמיתי. אנחנו מעודדים אנשים לצאת מהבית - לזוז, להכיר ולהיחשף לתחביבים חדשים".
כדורגל, טניס חופים, טיולים בטבע, מחנאות, שפות, תפירה, משחקי קופסא, קרבות אבירים, טורנירי קטאן, שיעורי סלסה, פרטנרים לריצה ולמפגש כלבים – כמעט כל תחביב ופעילות חברתית שאתם יכולים לחשוב עליהם, תוכלו למצוא בהוביז בכל רחבי הארץ ולכל שכבת גיל.
ואם אתם לא מוצאים את התחביב האהוב עליכם ברשימה באפליקציה – אתם יכולים ליצור קבוצה חדשה ולהזמין אנשים מהסביבה הקרובה ומכל הארץ להשתתף באירוע או במפגש.
בורשטיין מבהיר כי הוביז היא אפליקציה חינמית ונקייה מפרסומות, והיא לא נועדה להצמיד אתכם למסך. בעוד הרשתות החברתיות הופכות אותנו למכורי מסך שנמנעים ממגע אנושי, הוביז מבקשת לעשות בדיוק ההיפך. "המטרה היא למצוא מהר את מה שאתם מחפשים ולצאת מהאפליקציה".
מאז השקתו לפני כמעט שלוש שנים, השמועה על יישומון התחביבים עברה מפה לאוזן ומספר הקבוצות, המפגשים והאירועים הולך וגדל בקצב מסחרר. בורשטיין משוכנע כי להוביז יש תרומה גדולה לחברה ולקהילה. "מי שחשוף היום להוביז הוא יותר פעיל, ספורטיבי ונחשף ליותר תחביבים". צפו בפרק הראשון בראש העמוד – המפגש של דנה גרוצקי עם מייסד הוביז
בשיתוף טויוטה ישראל