מערכת אגירת אנרגיה של חברת הקלינטק הישראלית, ברנמילר אנרג'י, הותקנה במפעל של חברת Fortlev, יצרנית גדולה של פתרונות אחסון מים בברזיל. בטקס שהתקיים בעיר אנאפוליס שבמדינת גויאס, נכח שגריר ישראל בברזיל דניאל זונשיין.
דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י, אמר כי הפוטנציאל במימוש מלא של מתקן אגירת האנרגיה יאפשר לחברה בברזיל להפחית את פליטת גזי החממה בכ-48 אלף טונות גזי חממה בשנה (כמות שווה ערך ל-CO2 הנפלטת מ-10,500 מכוניות בשנה).
2 צפייה בגלריה
מתקן האגירה שנחנך
מתקן האגירה שנחנך
מתקן האגירה שנחנך
(צילום: Fortlev)
אנטוניו טורס, מנכ"ל פורטלב, אמר במעמד השקת המערכת כי "פורטלב מחויבת לספק ללקוחותיה פתרונות אחסון מים באיכות גבוהה ובמחיר תחרותי תוך שמירה על הסביבה. טכנולוגיית ה-bGen של ברנמילר אנרג'י תסייע לנו לקצץ בהוצאות הדלק שאנחנו צורכים, לייעל את תהליכי הייצור שלנו, ותקרב אותנו צעד נוסף למימוש מטרות החברה. בשנים הקרובות מתכננת פורטלב להרחיב את השימוש בטכנולוגיה של החברה הישראלית, הן במתקן הייצור שלה באנאפוליס ובשבעת מתקני הייצור הנוספים שלה בברזיל".
השגריר זונשיין אמר בטקס: ״אני שמח על שיתוף הפעולה הישראלי-ברזילאי, שבו חברה ישראלית הביאה טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך ומיישמת אותה בשיתוף חברה ברזילאית גדולה. לשיתוף פעולה זה פוטנציאל גדול בתחום שימור אנרגיה לברזיל ומעבר לה, והוא מדגים את הפוטנציאל לשיתופי פעולה רבים בין שתי המדינות״.
אנשי ברנמילר אנרג'י פיתחו מתקן לאגירת אנרגיה תרמית, על ידי שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. המערכת קולטת אנרגיה ממקורות אנרגיה שונים, ממירה אותה לאנרגיית חום ומאפשרת אספקה רציפה לפי צרכים שונים, הסטת עומסים והשטחת שיאי צריכה. בכך, אומרים בחברה הישראלית, נחסכת אנרגיה, נמנעות עלויות גבוהות של שימוש בחשמל, גז ודלקים והיעילות האנרגטית עולה. עוד אמרו בחברה כי מערכת ה-bGen מספקת אנרגיה רציפה, בכל תנאי מזג אוויר, ומשיגה את מטרתה העיקרית - אפס פליטות של פחמן דו-חמצני ואפס זיהום סביבתי.
2 צפייה בגלריה
מימין: אבי ברנמילר, אנטוניו טורס והשגריר דניאל זונשיין
מימין: אבי ברנמילר, אנטוניו טורס והשגריר דניאל זונשיין
מימין: אבי ברנמילר, אנטוניו טורס והשגריר דניאל זונשיין
(צילום: Fortlev)
בנוסף, במסגרת שיתוף הפעולה בין פורטלב לברנמילר אנרג'י, תקים החברה הברזילאית קו ייצור למתקני אגירת האנרגיה של ברנמילר, לשוק המקומי בברזיל. לאור השימוש הגובר בטכנולוגיות קלינטק מתקדמות שנועדו להתמודד עם הגורמים וההשלכות של משבר האקלים העולמי, חברות תעשייתיות רבות מחפשות פתרונות לייצור ושימור של אנרגיה נקייה וסביבתית.
"חברות תעשייתיות שחושבות קדימה כמו פורטלב רוצות לייעל את התהליכים האנרגטיים שלהן, אבל עד לאחרונה, פתרונות אמינים, חסכוניים וארוכי חיים היו מעטים, אם בכלל. טכנולוגיית ה-bGen שלנו מאפשרת לחברות אלה להתחיל להשתמש במשאבי אנרגיה מתחדשים ובחום מבוזבז כדי לייצר ביעילות קיטור נקי, מים חמים ואוויר חם לפי דרישה, מה שמאפשר להן לשחרר את הפחמן של התהליך התרמי שלהן - ובמקרים מסוימים, כמו פורטלב, להפחית את עלויות הדלק משמעותית תוך כדי", סיכם אבי ברנמילר, יו"ר ומנכ"ל ברנמילר אנרג'י.
פורסם לראשונה: 08:40, 10.08.22