לקראת הימים הפתוחים שייערכו ב-18 וב-20 בפברואר, אוניברסיטת בר-אילן החליטה להעניק למי שיתקבל ללימודים NFT במתנה. NFT הן יצירות אומנות דיגיטליות ייחודיות וסחירות. היצירות הדיגיטליות מבוססות על דמויות של צעירים וצעירות שעוצבו בהשראת הסטודנטים באוניברסיטה.
NFT, קיצור של Non-Fungible Token ובעברית - אסימון חסר תחליף, הינה יצירה דיגיטלית ייחודית אותה ניתן לקנות ולמכור ברשת. בשנה האחרונה תפס תחום ה-NFT תאוצה גם בישראל, במיוחד בקרב קהל מגוון וצעיר יחסית של חובבי אמנות, נדל"ן וספורט. ועכשיו הוא מגיע לאקדמיה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אוניברסיטת בר-אילן)

כל סטודנט שירשם לשנת הלימודים תשפ"ג, יקבל את ההודעה הבאה: "אנחנו גאים לשתף את ה-NFT הראשונים שלנו עם קהילת המתעניינים בלימודים באוניברסיטה. הדמויות נוצרו בשיתוף עם מאיירים והן ייחודיות לאוניברסיטת בר-אילן. כדי לקבל NFT במתנה, עליך להתקבל ללימודי תואר אקדמי באוניברסיטה של שנת תשפ"ג. לאחר תשלום המקדמה, ישלח אליך קישור לבחירת דמות מתוך הקולקציה. בקישור יינתן כל המידע על תנאי קבלת המתנה ועל פתיחת ארנק קריפטוגרפי שהכרחי לתהליך. המהלך יהיה בכפוף לתקנון ולכל דין".
"ה-NFT במובנים מסוימים דומה לסטודנט בתחילת דרכו. כמו ה-NFT הסטודנט משביח את יכולותיו במהלך השנים, מעלה את ערכו האישי ומשפיע על העתיד שלו" כך אמרה נעמה גת, סמנכ"ל באוניברסיטת בר-אילן עם השקת המהלך.

פרס יוקרתי לחדשנות טכנולוגית הוענק לפרופ' מאוניברסיטת בן-גוריון

פרס ICS לחדשנות טכנולוגית לשנת 2021 יוענק לפרופ' רז ילינק מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב על הטמעת פולימרים כרומטיים מצומדים כחיישני צבע, ועל שימוש בנקודות קוונטיות פחמן ומכלולי זהב ננומטרים להדמיה ביולוגית והתקנים אלקטרו-אופטיים. הפרס יוענק לו על ידי החברה הישראלית לכימיה ICS בכנס ה-86 שיערך בחודש אוגוסט הקרוב.
החברה הישראלית לכימיה (ICS) היא אגודה מקצועית, שמטרתה לקדם את חקר הכימיה הטהורה והיישומית, בישראל ובעולם. החברה מורכבת מעשר חטיבות: כימיה אנליטית, חישובית, חינוכית, אנאורגנית-ביואנאורגנית, תעשייתית, רפואית, אורגנית, ביואורגנית ופיזיקלית-אורגנית, פיזיקלית, מצב-מוצק, ותאורטית. החברה מארגנת מדי שנה כנס מקצועי שנתי, הנחשב לכנס המרכזי של עולם הכימיה בישראל, ובו משתתפים חוקרים מהאקדמיה והתעשייה.
פרופ' רז ילינקפרופ' רז ילינקצילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
המחקר במעבדתו של רז ילינק הינו רב-תחומי, החל מביולוגיה מולקולרית של מחלות עמילואידיות וממברנות ביולוגיות, פיתוח חיישנים כימיים וביולוגיים, ועד לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לייצור אלקטרודות שקופות וקבלי על. הפעילות המחקרית במעבדתו של רז הינה בעלת פן יישומי משמעותי. טכנולוגיות שפותחו במעבדתו של רז זכו להתעניינות רבה בתעשייה, ומהוות בסיס לחברות הזנק שהוקמו לאחרונה.
"אני מאמין שמחקר מדעי יישומי, המניב פירות טכנולוגיים המאפשרים להתגבר על אתגרים הניצבים כיום בפני האנושות, הינו הכרחי. בכל פעילותי המדעית עד עתה אני מנסה למצוא פתרונות מדעיים לשאלות פרקטיות ולהביא לפיתוחים טכנולוגיים ברי-מימוש. אני מודה על ההכרה בפעילותי זאת על ידי החברה הישראלית לכימיה". אומר פרופסור ילינק.

כנס לחקר החדשנות באוניברסיטה הפתוחה

השבוע התרחש כנס צ'ייס 2022 לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה, שמתקיים זו השנה ה-17 באוניברסיטה הפתוחה. הכנס משמש זירת מפגש לדיון, הצגת עבודות והחלפת דעות בין חוקרים ומומחים העוסקים בתחום והוא מיועד לחוקרים, סטודנטים ואנשי מקצוע בתחומי טכנולוגיות הלמידה בפרט, והחדשנות הטכנולוגית בכלל.
האתגרים שהעמיד משבר הקורונה בפני מערכת החינוך הבית-ספרי והאקדמי, חייבו שילוב רחב-היקף של טכנולוגיות מתקדמות להוראה ולמידה מרחוק, והובילו לשינויים דרמטיים בדרכי ההוראה והלמידה. השנה, בכנס צ'ייס עמדו על ההשלכות של משבר זה על מערכת החינוך בישראל, והציגו מחקרים מובילים בנושא, שערכו חברות וחברי סגל של האוניברסיטה הפתוחה ומוסדות אקדמיים אחרים ברחבי הארץ.
בין המחקרים שנבחרו היו "צעד קטן לאדם, צעד גדול לחשיבה החישובית: שיפור ביצועי תלמידים באמצעות קידום יצירתיות" שגילה בין היתר כי לנערות עם אוריינטציה טכנולוגית יש יותר פוטנציאל לפתח חשיבה יצירתית לפתרון בעיות מאשר לנערים והמחקר "מה גורם להורים להיות מעורבים יותר בפעילות המקוונת של ילדם?" שגילה כי הורים מעורבים יותר בפעילות של בנותיהם מאשר בניהם.
בכנס השנה חולקו פרסים לעבודות מצטיינות: פרס עבודת הדוקטורט המצטיינת ופרס המאמר המצטיין של סטודנט. בראש הכנס עמדו פרופ' יורם עשת-אלקלעי - ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה ויו"ר ועדת התכנית של הכנס, וד"ר תרצה לוטרמן – יו"ר הועדה המארגנת של הכנס.