החללית ג'ונו, החוקרת את צדק, תיעדה עננים וגם את הצבעים המרהיבים של כוכב הלכת. התמונה צולמה ב-5 ביולי, בזמן ההקפה ה-43 של כוכב הלכת על ידי החללית.
2 צפייה בגלריה
כוכב הלכת צדק ממרחק של 5,300 ק"מ
כוכב הלכת צדק ממרחק של 5,300 ק"מ
שתי גרסאות לתמונה. כוכב הלכת צדק ממרחק של 5,300 ק"מ
(צילום: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS)
בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי המדען האזרחי ביורן יוהנסון יצר שתי תמונות, באמצעות נתונים גולמיים שהגיעו מהמצלמות של ג'ונו. בעת שצולמה התמונה הייתה החללית במרחק של 5,300 ק"מ מכוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש.
התמונה השמאלית עובדה כדי להציג את הצבעים המשוערים שהעין האנושית תראה ככל הנראה מנקודת המבט של ג'ונו. התמונה הימנית היא עיבוד דיגיטלי של יוהנסון, שביקש לחדד את הצבע. התמונות חושפות בבירור את המערבולות ואת העננים של צדק, שנוצרים בחלקים הגבוהים יותר של כוכב הלכת.
סוכנות החלל האמריקנית שיגרה את החללית ג'ונו באוגוסט 2011. ביולי 2016 היא נכנסה למסלול סביב צדק.
מי שעוד צילם את צדק היה טלסקופ החלל ג'יימס ווב. בשבוע שעבר פורסמה תמונה, שצילם הטלסקופ המשוכלל הנמצא במרחק של כ-1.6 מיליון ק"מ מכדור הארץ. בתמונה ניתן לראות זוהר צפוני וגם זוהר דרומי בכוכב הלכת הגדול במערכת השמש.
2 צפייה בגלריה
כוכב הלכת צדק בתמונה הברורה ביותר שצולמה מכדור הארץ
כוכב הלכת צדק בתמונה הברורה ביותר שצולמה מכדור הארץ
כוכב הלכת צדק בתמונה הברורה ביותר שצולמה מכדור הארץ
(צילום: NASA, ESA, CSA)
בסוכנות החלל האמריקנית אמרו כי טלסקופ החלל ג'יימס ווב צילם את התמונות בחודש שעבר, והוא תיעד באופן חסר תקדים את הזוהר הצפוני והדרומי של צדק, וגם "אובך קוטבי מסתחרר". הכתם האדום הגדול של צדק, סופה גדולה מספיק כדי לבלוע את כדור הארץ, בולט בבהירות לצד אינספור סופות קטנות יותר על פני כוכב הלכת.
עוד נכתב בהודעת סוכנות החלל האמריקנית כי הטלסקופ המשוכלל, ששוגר לחלל בדצמבר האחרון, תיעד בתמונה זו גם שניים מהירחים הקטנים של צדק, אדרסטאה ואמלת'אה, הנמצאים במרחק של פחות מ-200 אלף ק"מ מכוכב הלכת.


במבט רחב שדה, ווב רואה את צדק עם טבעותיו הקלות, שהן פי מיליון קלושים יותר מכוכב הלכת, ושני ירחים זעירים הנקראים אמלתיאה ואדרסטיה. עוד אמרו בנאס"א כי הכתמים המטושטשים ברקע התחתון הם ככל הנראה גלקסיות.