פעילת האקלים גרטה טונברג, שהשתתפה בכל ועידות האקלים שהתקיימו מאז 2018, הודיעה כי היא לא תגיע לוועידה בשארם א-שייח, שתיפתח ב-6 בנובמבר. טונברג אמרה כי הוועידה "נערכת בגן עדן תיירותי, במדינה המפרה זכויות אדם בסיסיות רבות".
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג באירוע בלונדון
גרטה טונברג באירוע בלונדון
גרטה טונברג באירוע בלונדון
(צילום: רויטרס)
באירוע ספרותי בלונדון, שם היא מקדמת את ספרה החדש, "ספר האקלים", אמרה טונברג בת ה-19 כי פסגת האקלים, COP27, שאליה יגיעו מנהיגים רבים מרחבי העולם, היא "הזדמנות לאנשים שבשלטון להשתמש בגרינווש (טיוח ירוק או התיירקקות), שקר ובגידה".
טונברג השתתפה בהפגנות בוועידת האקלים שנערכה בגלזגו שבסקוטלנד לפני כשנה, אך במצרים הוגבלו ההפגנות של פעילי הסביבה. "המרחב לחברה האזרחית יהיה מוגבל ביותר", היא אמרה. "חשוב להשאיר מקום למי שצריך להיות שם. לפעילים יהיה קשה להשמיע את קולם".
2 צפייה בגלריה
שארם א-שייח תארח את וועידת האקלים השנה
שארם א-שייח תארח את וועידת האקלים השנה
שארם א-שייח תארח את וועידת האקלים השנה
(צילום: רויטרס)
פעילת האקלים הצעירה משבדיה עלתה לכותרות בקיץ 2018, אז פתחה במחאה מול הפרלמנט בשטוקהולם עם שלט. מאז הצטרפו אליה רבים והמחאה התפשטה למקומות רבים ברחבי העולם. שמה של טונברג הוזכר גם כמועמדת לפרס נובל לשלום, אך עד כה היא לא זכתה בפרס היוקרתי.
במהלך דבריה באירוע בלונדון, אמרה טונברג כי "משבר הקיימות" הוא "משבר שלא כל המידע על אודותיו עובר".

הספר החדש של טונברג כולל מאמרים של למעלה מ-100 מומחים אקלים, ביניהם פרופ' קתרין הייהו, מדענית אטמוספירה מקנדה; ופרופ' מייקל מאן, מדען אקלים מאוניברסיטת פנסילבניה. "רציתי שהספר יהיה חינוכי, וזה קצת אירוני מפני שהעניין שלי הוא שביתות בבתי הספר", היא אמרה.
טונברג נשאלה על פעילות המחאה האחרונות של אנשי Just Stop Oil, שפגעו ביצירות אומנות מפורסמות בימים האחרונים. "אנשים מנסים למצוא שיטות חדשות, כי אנחנו מבינים שמה שעשינו עד עכשיו לא עשה את עבודה. זה רק סביר לצפות לפעולות שונות מסוג זה", היא השיבה.