אחרי יותר משבוע של שקט, סוכנות החלל האמריקנית הודיעה הערב (יום ג') כי קלטה כמה אותות מהחללית וויאג'ר 2, ששוגרה לחלל בשנת 1977 ונמצאת כעת כ-20 מיליארד קילומטרים מכדור הארץ, מחוץ למערכת השמש.

ב-21 ביולי שלחו בקרי טיסה בטעות פקודה שגויה, שגרמה להטיית האנטנה של החללית, דבר שגרם לניתוק הקשר שלה עם כדור הארץ.
הערב הודיעה מנהלת הפרויקט סוזן דוד מסוכנות החלל האמריקנית כי אנטנות רדיו ענקיות בכדור הארץ קלטו "אות", דבר שבישר כי החללית ששגורה לחלל לפני כמעט 46 שנה עדיין מתפקדת. בנאס"א ינסו כעת לנסות לשלוח פקודות לחללית כדי להחזיר את האנטנה שלה למצב הרצוי.
2 צפייה בגלריה
וויאג'ר 2 לפני השיגור
וויאג'ר 2 לפני השיגור
וויאג'ר 2 לפני השיגור
(צילום: AP)
אם החללית לא תקבל את הפקודה, בנאס"א יצטרכו לחכות עד לחודש אוקטובר, אז החללית תעבור תהליך של איפוס אוטומטי, שבו תחזור האנטנה שלה למצב הרגיל. "זה זמן המתנה ארוך, אז ננסה לשלוח פקודות כמה פעמים לפני כן", אמרה דוד.
וויאג'ר 2 שוגרה לחלל מבסיס החלל בפלורידה על טיל טיטאן 3E ב-20 באוגוסט 1977, ויצאה למסע של עשר שנים בין כוכבי הלכת הגדולים והרחוקים של מערכת השמש. בזכות סידור כוכבי הלכת השלימה וויאג'ר 2 את מסעה אל נפטון דרך צדק, שבתאי ואורנוס ב-12 שנים בלבד, במקום 30 שנה בתקופה אחרת. אחרי מעברה ליד נפטון השלימה החללית את המשימה הפלנטרית שלה, ושמה גם היא פעמיה של שולי מערכת השמש. בסוף 2018 יצאה החללית ממערכת השמש.
2 צפייה בגלריה
המיקום של וויאג'ר 1 ו-2 כיום
המיקום של וויאג'ר 1 ו-2 כיום
המיקום של וויאג'ר 1 ו-2 ב-2018
(הדמיה: NASA/JPL-Caltech)
בשל המרחק הגדול המידע שעדיין שולחת החללית הוותיקה מגיע לכדור הארץ אחרי יותר מ-18 שעות. החללית נעה במהירות עצומה של 54 אלף קילומטר לשעה. לשם השוואה, וויאג'ר 1, אחותה התאומה, נעה במהירות של 61 אלף קילומטר לשעה.
אם שום דבר לא יעצור את החללית בדרך היא תגיע למרחק של כארבע שנות אור בלבד מהכוכב סיריוס, אבל זה יקרה רק בעוד 296 אלף שנה. מכשיריה יכבו בעוד כמה שנים והיא תידום כנראה כבר ב-2025.