כמויות גדולות של נפט דלפו לים התיכון מתחנת כוח, הנמצאת בשטח אחד מבתי הזיקוק לאורך חופי המדינה. כך מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה. בתמונות לוויין, שפורסמו היום (ד'), נראה בבירור כתם הנפט מול חופי המדינה.
2 צפייה בגלריה
דליפת הנפט לים התיכון
דליפת הנפט לים התיכון
דליפת הנפט לים התיכון
(צילום: Planet Labs Inc / AP)
סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה כי הנפט הגיע עד לעיר החוף ג'בלה, הנמצאת כ-20 ק"מ צפונית לבית הזיקוק בעיר בניאס – משם ככל הנראה דלף הנפט. בסוכנות הידיעות הסורית הוסיפו כי הרשויות במדינה פועלות על מנת לנקות את אזורי החוף.
אתמול אמרו בממשלה הסורית כי צוותי אחזקה גרמו לדליפת הנפט, באחד ממתקני בתי הזיקוק בבניאס.
תמונות לוויין של חברת planet labs inc, שצולמו היום, הראו כתם נפט המשתרע על פני שטח של 25 קמ"ר. תמונה שצולמה באותו אזור ביום שני לא הראתה כל דליפה.
2 צפייה בגלריה
הנפט דלף מתחנת כוח
הנפט דלף מתחנת כוח
הנפט דלף מתחנת כוח
(צילום: Planet Labs Inc / AP)
ראש ארגון עובדי החשמל באזור טרטוס, דאוד דרוויש, אמר כי באחד ממיכלי הדלק בבתי הזיקוק היו סדקים ובו היו כ-15 אלף טונות של דלק.
משאבי הנפט של סוריה נמצאים ברובם מחוץ לאזורים שבשליטת ממשל אסד, אך שני בתי הזיקוק שלה נמצאים תחת שליטה ממשלתית והם פועלים. הדבר גורם לסוריה להסתמך על איראן באספקת נפט, אך ארצות הברית – שהטילה סנקציות – אוסרת על העברת הנפט מאיראן.
לפני כמה חודשים האשים שר החוץ של סוריה את ישראל בפגיעה במכליות שהובילו נפט מאיראן לסוריה, ואמר כי ישראל מפירה את החוק הבינלאומי.