לירוק ולסרוק. זה כל מה שאתם צריכים לעשות ותוך פחות משעה תוכלו לא רק לדעת אם יש לכם קורונה, אלא גם באיזה וריאנט נדבקתם והכול בלי לצאת מהבית.
מדובר בתקווה הגדולה של רופאים ומדענים בעולם, שכבר בונים על בדיקת קורונה חדשה שמבוססת על רוק ונמצאת כעת בפיתוח מתקדם באונברסיטאות הווארד ו-MIT. הבדיקה מבוססת על טכנולוגיה של מיקוד גנים, לעומת הבדיקות המהירות שיש היום, שדורשות ציוד מיוחד ולפעמים יש להמתין גם ארבע שעות עד לקבלת התוצאה.
4 צפייה בגלריה
הבדיקה החדשה
הבדיקה החדשה
הבדיקה החדשה
(צילום: Wyss Institute)
כאמור תהליך הפיתוח נמצא בשיאו, והתוצאות מעודדות - 96% הצלחה על שלושה וריאנטים – הבריטי, הדרום אפריקני והברזילאי. ואם אתם שואלים על הדלתא, אז המחקר פספס אותו בכמה שבועות, אך המפתחים מרגיעים וטוענים שניתן לשלבו בקלות בגרסה הסופית.
כמה זה יעלה לנו? תמחור סופי עדיין אין, אבל בדיקה שנערך לגבי המחקר החדש מספרת לנו שהבדיקות הללו עתידות לעלות בסך הכול עד 3 דולרים לבדיקה, שזה כבר הרבה יותר זול ממה שיש כיום, נשמע שגם יותר מדויק. אז האם זו הבדיקה שתנצח את הקורונה? נמשיך לעקוב.
ועכשיו לרוסיה, שם מדענים חשפו בשבוע שעבר את כבר גילויים של גורי אריות שחיו לפני עשרות אלפי שנים. הם נשתמרו בצורה פשוט מדהימה.
4 צפייה בגלריה
השתמר בצורה מדהימה
השתמר בצורה מדהימה
השתמר בצורה מדהימה
(צילום: מתוך המחקר)
גור אחד חי לפני 28 אלף שנים והשני לפני 43 אלף שנים. הגורים הללו התגלו קפואים על נהר בסיביר, והמדענים גם הם קפאו – מהלם.
הגור הראשון שמכונה "בוריס" נמצא ב-2017 והגורה השנייה, "ספרטה" ב-2018, במרחק של 15 מטרים בלבד אחד מהשני. שניהם היו בני כחודשיים. ספרטה נשמרה בצורה כמעט מושלמת עד שקיבלה את הכינוי "חיית עידן הקרח השמורה ביותר שנמצאה אי פעם". אפילו השפם שלה שרד!
4 צפייה בגלריה
חי לפני עשרות אלפי שנים. אחד מגורי האריות
חי לפני עשרות אלפי שנים. אחד מגורי האריות
חי לפני עשרות אלפי שנים. אחד מגורי האריות
(צילום: מתוך המחקר)
ולסיום, זוכרים את המשחק סופר מריו? אז לפני ארבעה שבועות, עותק מקורי של המשחק נמכר ב-1.5 מיליון דולר ואנחנו חשבנו שמדובר בשיא שייקח זמן עד שיישבר, אז חשבנו.
כי בסוף השבוע הלא ייאמן קרה. משחק נוסף של "סופר מריו 64 נמכר ב-2 מיליון דולר, ובעצם שבר את השיא שנשבר רק לפני רגע.
4 צפייה בגלריה
שובר שיאים
שובר שיאים
שובר שיאים
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של בית המכירות Rally)
בית המכירות הפומביות ראלי הודיע שהעותק משנת 1985 נרכש על ידי קונה אנונימי שכנראה העריך (יתר על המידה אולי) נוסטלגיה טובה ואיכותית. מה שבידוד בייתי בעידן הקורונה יכול לעשות לגיימרים זה מדהים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי