הרס מהלחימה, פגרים של בעלי חיים בתוך כלובים וחיות רזות במיוחד, שלא אכלו במשך שבועות - זה המראה שנגלה לעיני צוות של רשת אל-ג'זירה, שצילם בגן החיות של עזה.
2 צפייה בגלריה
אריה מורעב בגן החיות בעזה
אריה מורעב בגן החיות בעזה
אריה מורעב בגן החיות בעזה
(צילום: מתוך שידורי אל-ג'זירה)
ראש העיר עזה, יחיא אלסראג', האשים את ישראל, שמנעה מלהגיע לגן החיות על מנת לטפל בבעלי החיים. הוא אמר כי באחד המקרים, שני עובדי עירייה ניסו להגיע בכל זאת לגן החיות, אך לעברם נפתח אש - ואחד מהם נפצע.
"90% מבעלי החיים מתו", אמר רפעת אל-חריר, אחד מהמתנדבים שבגן החיות, שהגיע למקום במהלך הפסקת האש. הוא הראה פגרים של בעלי חיים, בין היתר של עיזים, בבונים, זאבים, צבועים ועוד. בין אלו ששרדו בינתיים ניתן לראות אריה, יענים, סוס וזאב שהתרוצץ ללא הרף בתוך הכלוב שלו. "הוא מפוחד ולכן הוא רץ ככה", אמר המתנדב.
גם בסבבי לחימה קודמים נפגעו גני חיות ברצועת עזה. ב-2014 נפגע גן החיות "אל ביסאן", אך מאז הוא הצליח להשתקם. מדובר בגן חיות שהוקם על ידי ממשלת חמאס ב-2008 כחלק מניסיונה לאפשר לתושבי הרצועה מקום מפלט מהחיים תחת עימות מתמשך.
2 צפייה בגלריה
העברת בעלי חיים לישראל לאחר "צוק איתן"
העברת בעלי חיים לישראל לאחר "צוק איתן"
העברת בעלי חיים לישראל לאחר "צוק איתן"
(צילום: VIER PFOTEN International)
מרבית החיות בגני החיות בעזה הוברחו לרצועה באמצעות מנהרות על גבול מצרים. ב-2015 פורסם כי ישנם יותר מ-45 אריות ברצועה שחיים בגני חיות מאולתרים ואפילו בבתים פרטיים, ולרוב מטופלים בידי צוותים שאינם מיומנים לכך.
לפני כחצי שנה פורסם כי אריה הרג ילד בן 6, שככל הנראה טיפס על גדר בגן חיות בחאן יונס, שבדרום הרצועה.