בשיתוף המוסדות המציגים
בזמן משבר הקורונה, כשהתלמידים למדו בעיקר דרך "זום", בלט הצורך בידע של אנשי החינוך לעשות שימוש מתאים בסביבות הדיגיטליות בלמידה מרחוק. זהו כיום ידע חיוני לכל אדם העוסק בהוראה ולמידה. לכן, למידה כיום צריכה להיות גמישה - מותאמת ללומד ומתקיימת בכל מקום ובכל זמן.
ד"ר גילה לוי עצמון, ראש התמחות תואר שני בחינוך עם התמתחות בתקשוב ולמידה בקריה האקדמית אונו, סיפרה על הלימודים בתוכנית: "התחום של חדשנות פדגוגית, של ללמוד איך ללמד טוב, ואיך לשלב טכנולוגיות למידה כדי ללמד עוד יותר טוב - זה דבר שהפך היום לבסיסי. מי שמאמין שהוא יכול להשפיע על העתיד של החינוך ורוצה לעשות שינוי ורוצה להביא לשינוי, ויש לו חלום לשנות את החינוך, אז תקשוב ולמידה זה המקום בשבילו".
ד"ר לוי עצמון הוסיפה כי "הקורסים בנויים בצורה כזאת כך שתקבלו כלים, גם תיאורטיים וגם מעשיים, בכל התחומים שקשורים לשילוב טכנולוגיות למידה, וללמידה חדשנית".
אלו כלים קבלת במהלך הלימודים, והאם את מיישמת אותם? קרן טייב, בוגרת תואר שני בחינוך עם התמתחות בתקשוב ולמידה, וכיום סגנית מנהלת אשכול גנים, השיבה על השאלה: "במהלך הלימודים באונו קיבלתי מגוון של כלים. היכולת להתבונן לתיאוריה לעומק, לחפש את החיבורים המשמעותיים בין התיאוריה ובין העשייה בשטח. היכולת למשב עם אנשי המקצוע בתוך התחום את העבודה שלי, לכוונן אותה, לכייל אותה, ולהיטיב אותה עבור הילדים".
מירב אנקאווה, מחנכת כיתה א' ובוגרת תואר שני בחינוך עם התמתחות בתקשוב ולמידה, הוסיפה: "במהלך הלימודים קיבלתי הרבה כלים מגוונים לפיתוח החשיבה, והעבודה עם הילדים שאני עובדת איתם. הייתה לי הזדמנות בעצם לשכלל את מיומנויות הידע שלי, לשכלל את המקצועיות שלי, דרך חוויות של עמיתים, דרך התנסות בפועל". לדבריה, "התואר הזה ממש שינה לי את המחשבה, כשאני פונה לילדים, כשאני באה לתכנן מערך למידה, אז הכול בעצם מקבל פרספקטיבה אחרת, הכול בעצם מקבל תכנון אחר ומערך למידה הרבה יותר מותאם למאה ה-21. התוכנית הזו בעצם נותנת לכם את הכלים להבין את הראייה הארגונית ואם אתם רוצים להיות אלו שמובילים אחריכם את כל המערכת".
טייב סיפרה על הייחודיות בלימודים בקריה האקדמית אונו: "ההרגשה שלי שמה שמיוחד בתואר של אונו זה באמת החוויה, החוויה שמלווה את כל מהלך הלימודים, וההתנסות לאורך כל הדרך. עבורי החוויה הזו היא מעצימה גם את הסטודנט, גם את החוויה הרגשית שלי וגם נותנת כלים משמעותיים לעבודה בשטח". אנקאווה הוסיפה: "האווירה בין הסטודנטים הייתה מאוד כיפית, משפחתית ומהנה, היינו מאוד מאוחדים אחד עם השני".
אז מה עושים הבוגרים אחרי התואר? ד"ר לוי עצמון: "לבוגרים שלנו יש הרבה מאוד מסלולי קריירה בתוך משרד החינוך. להיות רכז תקשוב, להוביל פרויקטים פדגוגיים בתוך בתי הספר, אפשרות להיות מנהל תקשוב באגף חינוך עירוני, אפשרויות תעסוקה בחברות שמתפתחות חומרי למידה ויועצות לאנשי חינוך או לאנשי אקדמיה בפיתוח חומרים".
ראש ההתמחות הוסיפה: "אנחנו באמת מאמינים שהבוגרים שלנו, הם לא רק מורים שמשתמשים בטכנולוגיות, הם מובילי שינוי בתוך מערכת החינוך. כאן תקבלו את הכלים להבין את הראייה הארגונית ואם אתם רוצים להיות אלו שמובילים אחריכם את כל המערכת".
בשיתוף המוסדות המציגים