אם תבקשו מ-AI לתאר לכם בתמונות את הביטוי "גיהינום עליי אדמות", כנראה שהוא יראה לכם הרבה תמונות של אדמה עולה באש, או הרי געש גבוהים שלבה אדומה ולוהטת יוצאת מתוכם. אז אולי הבינה המלאכותית מתארת את המציאות? כי ייתכן שנמצא כוכב לכת דמוי כדור הארץ - שמכוסה כולו בהרי געש פעילים.
אסטרונומים מצאו כוכב לכת במרחק 87 שנות אור בלבד מאיתנו, שגודלו כמעט כמו כדור הארץ. כוכב הלכת, המכונה LP 791-18d אינו ראוי למגורים, כיוון שהוא עולה בלהבות. מדענים מפרשים את זה כ"חימום פנימי" - פעילות וולקנית שיצאה משליטה.
אז גם אם זה נראה לנו הדבר האחרון שאפשר לקרוא לו בית, הגילוי הזה יכול לסייע למדע להבין טוב יותר כיצד נוצרים כוכבי לכת ראויים למגורים, כמו כדור הארץ, שגם הוא פעיל געשית, אבל עבר שינויים אבולוציוניים גדולים מאוד.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של כוכב הלכת הלוהט
אילוסטרציה של כוכב הלכת הלוהט
הדמיה של כוכב הלכת הלוהט
(הדמיה: NASA’s Goddard Space Flight Center/Chris Smith/KRBwyle)
"LP 791-18d נעול בגאות, מה שאומר שאותו צד פונה כל הזמן לכוכב שלו", אמר האסטרונום ביורן בנקה מאוניברסיטת מונטריאול בקנדה. "הצד שפונה לשמש יהיה כנראה חם מדי מכדי שקיימים מים נוזליים על פני השטח. אבל כמות הפעילות הוולקנית שאנו סבורים שמתרחשת בכל רחבי כוכב הלכת הזה עשויה לקיים אטמוספרה, שמאפשרת למים להתעבות בצד הלילה".
ועכשיו, לשחף הצפוני שהוא מין של שחף שנפוץ במקומות רבים כמו מרכז אירופה, סקנדינביה, ובעוד מקומות. כעת, מחקר חדש חושף כיצד הוא בוחר את האוכל שלו. רמז: זה קשור בעיקר אליכם.
תדמיתו של השחף היא לא כשל חיה חכמה במיוחד. תוסיפו על כך שזו חיה שיכולה לעיתים להוות מטרד סביבתי. גניבת המזון של השחף הצפוני אינה יודעת גבול או שובע. אנשים נוטים לחשוב שזו חיה תוקפנית, אבל למעשה מדובר בבעל חיים אינטליגנטי מאוד, במיוחד כשמדובר בכישורים חברתיים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
השחף שם לב להתנהגותם של אחרים, ומשתמש במידע שהוא אוסף כדי לברור את המזון שנכנס לו לפה. לדוגמה, מחקרים מראים שהשחף הצפוני מגביר את תשומת הלב שלו כלפי אדם שמחזיק באוכל, והוא יעדיף מזון שנאכל על ידי אדם על פני כזה שלא. מעין "אם הוא אוכל את זה, זה בטח טעים".
פרופ' פול גרהם מאוניברסיטת סאסקס עקב אחרי השחפים במספר הזדמנויות ובחן את התאוריה. בכל אחת מהפעמים הוא גילה שהשחפים העדיפו אוכל שנאכל על ידי בני אדם, גם אם מדובר בהבדל מינורי כמו צבע העטיפה. מי שגם ניסה לגנוב אוכל, ולא רק לאכול במקום - היו שחפים מבוגרים. שימוש בתעוזה ובמיומנות שאין לצעירים.
ולסיום, הנה דרך מוזרה וויראלית של בעלי עסקים להתמודד עם יוקר המחיה, בניסיונות להקל על הלקוחות שלהם. רשת פיצריות בניו זילנד יצאה בהצעה יוצאת דופן לאוהבי הפיצה שלהם: קנו עכשיו, שלמו אחרי שתמותו.
בית העסק מציע ללקוחות לדחות את התשלום של הפיצה, עד לאחר מותם. לרשת קוראים "הל פיצה" (פיצה מהגיהינום) והיא הכריזה על הקמפיין שנקרא "תשלום לאחר המוות", והוא בא בהשראת קמפיינים מוכרים אחרים של "קנה עכשיו, שלם אחר כך".
3 צפייה בגלריה
פיצה בוערת פלמבה פלאמבה
פיצה בוערת פלמבה פלאמבה
(צילום: shutterstock)
לדברי המנכ"ל, הרעיון הגיע לאחר שראו שאנשים מתקשים להתמודד עם יתר ההלוואות והתשלומים שלהם, בטח כשמדובר בדבר בסיסי כמו אוכל. ואם כבר שיווק, אז עד סוף הדרך – 666 לקוחות בניו זילנד ו-666 לקוחות באוסטרליה ייבחרו לתוכנית המדוברת. הנבחרים יחתמו על תיקון בצוואתם, שיאפשר את גביית עלות הפיצות. ללא ריבית או עמלות. אז איך נרשמים למי שגר בשתי המדינות האלו? ניתן להגיש מועמדות לתוכנית באתר האינטרנט של Hell Pizza.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי