חדשות טובות מהחלל: האסטרואיד אפופיס, שנמצא ברשימת האסטרואידים העלולים לפגוע בכדור הארץ, לא צפוי להוות סכנה לפחות ב-100 השנים הקרובות. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית. בנאס"א פסלו את האפשרות שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ גם במעברו סמוך לכוכב הלכת שלנו ב-2068.

האסטרואיד, שאורכו כ-340 מטר, אמור להתקרב לכדור הארץ ב-2029 ו-2036. בנאס"א פסלו את האפשרות בעבר כי הוא יפגע בכדור הארץ בפעמים האלה. עם זאת, עד כה בסוכנות החלל האמריקנית לא פסלו את האפשרות שהוא יפגע בכוכב הלכת שלנו ב-2068. עכשיו, בהתבסס על תצפיות מטלסקופ חדש ומתקדם, עולה כי אפשר לנשום לרווחה גם בעוד 47 שנים.
"הסיכוי לפגיעה ב-2068 כבר אינו בתחום האפשרות, והחישובים שלנו לא מראים שום סיכון לפגיעה, לפחות ב-100 השנים הבאות", אמר דווידה פרנוקיה, מהמרכז לחקר אובייקטים בקרבת כדור הארץ.
ההערכה החדשה והמרגיעה מתבססת על תצפיות של מטלסקופ חדש בקליפורניה, שעקב אחר תנועת האסטרואיד - בזמן שהיה לפני כמה שבועות במרחק של 17 מיליון ק"מ מכדור הארץ. בנאס"א חישבו את המסלול שלו סביב השמש והגיעו למסקנה המרגיעה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על-פי החישובים של נאס"א, ב-13 באפריל 2029 צפוי אפופיס (שנקרא על שם אל החשיכה והרשע במיתולוגיה המצרית) לעבור במרחק של 32 אלף ק"מ בלבד מכדור הארץ. אסטרונומים אמרו כי במעבר זה הם יאספו מידע נוסף על האסטרואיד ועל מסלולו. "יש תחושת סיפוק שהאסטרואיד מוסר מרשימת האסטרואידים המסוכנים", הוסיף פרנוקיה.
כשנתגלה לראשונה דבר קיומו של אפופיס, ב-2004 העריכו אסטרונומים כי קיים סיכוי של 1 ל-37 שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ ב-2029, אבל עם הזמן ועל סמך מידע נוסף - התברר כי אין סיכוי לפגיעה בעשור הקרוב.