סילבן אדמס, איש העסקים והפילנטרופ הקנדי-ישראלי, העניק תרומה בגובה 100 מיליון דולר לאוניברסיטת בן גוריון בנגב. כספי התרומה של אדמס נועדו עבור תוכנית נרחבת, שמטרתה קידום החינוך ושיפור החיים הסטודנטיאליים בין כותלי הקמפוס, לצד חזון של בנייה מחדש וחיזוק הדרום, החשובים במיוחד לאור מתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. במתקפה הרצחנית איבדה אוניברסיטת בן-גוריון 82 איש מבניה, ביניהם סטודנטים, אנשי צוות, חברי סגל ובני משפחותיהם.
בהודעה משותפת לאדמס ולאוניברסיטה נכתב כי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (BGU) ואוניברסיטת בן-גוריון קנדה (BGU Canada) מתכוונות לנצל תרומה זו עבור שיקום הנגב, לאור חזונו של ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן-גוריון.
2 צפייה בגלריה
סילבן אדמס טקס המשואות
סילבן אדמס טקס המשואות
סילבן אדמס טקס המשואות
( צילום: מרכז ההסברה)
ההודעה הרשמית על התרומה נמסרה במסגרת: "NEGEV STRONG Gala – An Evening of BGUnity", שהתקיימה אמש (יום א') במרכז הכנסים Westin Harbour Castle בטורונטו. לצד אדמס נכחו אשתו מרגרט, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' ר דניאל חיימוביץ׳, ותורמים ותומכים קנדיים בולטים של האוניברסיטה.
אדמס אמר: "לאחר טבח ה-7 באוקטובר, חשוב לחזק את הדרום של ישראל כדי להבטיח את בטחון תושביו, וכדי לבנות מחדש את החיים בנגב. לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד-בן גוריון, היה חזון: הוא הבין שהנגב הוא הלב הפועם של ישראל, ומהווה את מקור צמיחתה ועתידה של המדינה. אנו אומרים לאויבינו ולעולם כולו שאנחנו כאן כדי להישאר".
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: shutterstock)
הפילנטרופ הקנדי-ישראלי הוסיף: "לכן, מאמץ חיזוק ובניית הנגב חשוב עכשיו יותר מתמיד. עלינו לוודא שהמדבר והנגב ישארו כמקור הכוח לעתידה של ישראל, למרות הטבח הנורא שחווה עמנו. אוניברסיטת בן-גוריון, השוכנת בבירת הנגב, העניקה חיים לחזונו של דוד בן-גוריון - חזון הפרחת השממה. אני גאה להעניק תרומה זו לאוניברסיטת בן גוריון, שהיא עמוד תווך חשוב עבור מדינת ישראל".
"אנו אסירי תודה לקרן משפחת סילבן אדמס על המחויבות האדירה הזו עבור עתידה של האוניברסיטה שלנו", אמר פרופ' דניאל חיימוביץ׳. "תרומה זו תעזור לנו לסלול את הדרך קדימה עבור קהילת האוניברסיטה, ותסייע לנו לבנות מחדש נגב חזק עוד יותר, ביחד. אנו עוברים לשלב הבא, תוך התמקדות בשישה תחומי השפעה מרכזיים, ביניהם: עתיד הנגב ומדינת ישראל, טכנולוגיות עבור העתיד, שינויי אקלים, קיימות ואיכות הסביבה, ובריאות גלובלית.