המסוק-רחפן של סוכנות החלל האמריקנית עשה היום (ב') היסטוריה כשהפך לכלי הטיס הראשון שממריא מכוכב לכת אחר. צפו בתיעוד של המשימה הראשונה המוצלחת, שצולמה על ידי רכב החלל התמדה:

המסוק-רחפן, שהגיע למאדים יחד עם רכב החלל התמדה בחודש פברואר, שהה באוויר במשך זמן קצר. בסך הכול נמשכה הטיסה, מרגע הפעלת הלהבים ועד הנחיתה המוצלחת - 39 שניות. במסיבת עיתונאים שנערכה הערב הראו אנשי נאס"א את המסוק-רחפן על קרקע המאדים, לאחר שסיים את טיסת הבכורה. לדברי בכיר בנאס"א, "זה היה רעיון משוגע" לפתח את כלי הטיס. "עשינו את זה. הצלחנו לטוס במאדים", אמרה בכירה נוספת במעבדה הסילונית של נאס"א בקליפורניה.
3 צפייה בגלריה
מסוק רחפן מאדים
מסוק רחפן מאדים
מסוק רחפן מאדים
(צילום: EPA, נאס"א)

הטיסה ההיסטורית של המסוק-רחפן Ingenuity נמשכה 39 שניות בלבד וכלי הטיס התרומם לגובה של שלושה מטרים. הטיסה הקצרה תועדה בין היתר על ידי רכב החלל התמדה, שהיה במרחק ביטחון מכלי הטיס. הטיסה עצמה נערכה בשעה 10:30 בבוקר (שעון ישראל) והמידע הגיע לחדר הבקרה של נאס"א בקליפורניה רק לאחר השעה 13:30.
למסוק-רחפן צורפה פיסת בד מהמטוס של האחים רייט, שעשה היסטוריה ובטיסת הבכורה שלו ב-7 בדצמבר 1903 שהה כלי הטיס באוויר 12 שניות ועבר מרחק של 39 מטרים. כמו המסוק-רחפן, גם המטוס של האחים רייט הגיע בניסיון המוצלח הראשון לגובה של שלושה מטרים מעל פני הקרקע. בהמשך אותו יום היסטורי הצליחו האחים רייט להטיס המטוס למרחק גדול יותר ולשהות באוויר קרוב לדקה.
3 צפייה בגלריה
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
המסוק-רחפן על אדמת מאדים
(צילום: נאס"א)
המסוק-רחפן נחת במאדים ב-18 בפברואר, כחלק ממשימת "התמדה" לכוכב הלכת השכן. אחרי שקיבל את האנרגיה שלו במשך כמה שבועות מרכב החלל, הוא הורד בתחילת החודש אל אדמת מאדים ומאז הוא שורד בהצלחה את הלילות הקרים שם. בנאס"א הסבירו כי המסוק-רחפן יכול להגיע למקומות, שאליהם רכבי החלל שמפעילה סוכנות החלל האמריקנית במאדים אינם יכולים להגיע.
המשימה של המסוק-רחפן תהיה קצרה והיא תכלול שלוש טיסות בלבד, שכאמור הראשונה ביניהן נערכה היום. בכל טיסה אמור הרחפן-מסוק להגיע לגובה של עד חמישה מטרים מפני הקרקע. בשתי המשימות הבאות המסוק-רחפן אמור לצאת לטיסה קצרה מאוד של עד 300 מטרים בלבד, שבה הלהבים של הרחפן-מסוק אמורים להסתובב 2,537 פעמים בדקה בזמן הטיסה.
3 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה הקצר במאדים
מסלול הטיסה הקצר במאדים
מסלול הטיסה הקצר במאדים
(צילום: נאס"א)