נפתח את מבזק החדשות הטובות עם המלחמה בין סין לארצות הברית על "השליטה בחלל". מסתבר שהיא מגיעה עד לסדינים של האסטרונאוטים, בערך.
צילומים ראשונים של סביבת מגורי האסטרונאוטים על סיפון תחנת החלל הסינית מראים תנאים שלא היו מביישים בית מלון. מדובר בעצם על תחנת החלל הסינית הגדולה ביותר שפותחה עד כה והיא מפנקת את האסטרונאוטים שלה באזורי שינה מרווחים, שני חדרי מקלחת, ציוד סופר מתקדם לשיחות וידאו עם כדור הארץ ושליחת מיילים עם WiFi ואפילו אסלה.
3 צפייה בגלריה
האסטרונאוטים הסינים בתחנת החלל
האסטרונאוטים הסינים בתחנת החלל
האסטרונאוטים הסינים בתחנת החלל
(צילום: הטלוויזיה הסינית)
וזה לא הכול. מצבי תאורה שונים מאפשרים להם לישון טוב יותר, יש להם אופציות של יותר מ-120 מנות לארוחה, מכון כושר מתקדם ועוד, או כמו שקורא לזה אחד ממעצבי הפנים של תחנת החלל: "זה כמו לחיות בווילה מפנקת, רק לא בכדור הארץ". אגב, היום הודיעה סין כי תשלח אסטרונאוטים למאדים ב-2033. מעניין מה יהיו התנאים שלהם שם.
ועכשיו, לתופעה מחרידה שמתרחשת בדרום הארץ, אבל עם סוף טוב. עמותת חברים לחיים היא עמותה שעוסקת בהצלת כלבים נטושים, לאחרונה התקבל שם מידע על התעללות מחרידה בשטחי הפזורה הבדואית בדרום.
3 צפייה בגלריה
המתנדבת הדר פרקש עם אחד הכלבים שניצלו
המתנדבת הדר פרקש עם אחד הכלבים שניצלו
המתנדבת הדר פרקש עם אחד הכלבים שניצלו
(צילום: באדיבות עמותת חברים לחיים)
כלבים בתת תזונה, שעברו התעללות פיזית, גורים שהועברו בשקיות ניילון, ועוד. במבצע חילוץ מיוחד, בהובלתה של המתנדבת הדר פרקש, הכלבים (מסוג כנענים) חולצו והוצאו מכלל סכנה. בימים אלה העמותה גם עולה עם קמפיין גיוס כספים, ואם אתם רוצים לסייע להם – חפשו "עוצרים את ההתעללות בכנענים". עבודת קודש, רק תמשיכו.
ולסיום, רעבים? בא לכם לאכול את המונה ליזה? הכירו את אמילי זאוזמר (Emily Zauzmer), שלה יש תחביב די מוזר וטעים. היא אופה יצירות אומנות. כאלה שאתם רגילים לראות במוזיאונים או בטלוויזיה.
3 צפייה בגלריה
לאכול את המונה ליזה
לאכול את המונה ליזה
לאכול את המונה ליזה
(צילום: אמילי זאוזמר)
העיסוק החל כשזאוזמר למדה תולדות האומנות באוניברסיטה, והיא חיפשה דרך ייחודית לתעל את היצירתיות שלה יחד האהבה שלה למתוקים. אז במקום בד, יש עוגה ובמקום מכחול, שקית זילוף וקיסמים. סכינים במקום פלטת צבעים - והנה, יש לכם יצירת מופת טעימה במיוחד (כך מספרים). כשהעוגה מוכנה, היא אפילו שמה אותה במסגרת, בשביל הטאצ' הסופי. המונה ליזה של לאונרדו דה וינצי, הנשיקה של גוסטב, ליל כוכבים של ואן גוך וכמובן הצעקה של מונק.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי