יפן ביטלה היום (ו') את שיגור הבכורה של המשגר החדש שלה H3. השיגור בוטל לאחר שהמנועים של מאיץ משני לא התלקחו. צפו בנסיון השיגור הכושל:

באירוע ששודר בשידור חי ביפן, המנוע הראשי של ה-H3 כבה כמה שניות לאחר מועד השיגור, והרקטה שגובהה 57 מטרים נותרה על הקרקע בנמל החלל טנגשימה - בשל התקלה במנועים המשניים. המטען של המשגר היה לוויין התצפית ALOS-3, המצויד בין היתר בחיישן אינפרה אדום, שנועד לזהות טילים בליסטים בצפון קוריאה.
"הרבה אנשים עקבו אחר ההתקדמות שלנו בפיתוח המשגר ואנחנו באמת מצטערים", אמר מאסאשי אוקאדה, מנהל פרויקט H3 בסוכנות החלל היפנית, בעודו מוחה את הדמעות. אוקאדה הוסיף כי ניסיון נוסף לשגר את המשגר החדש יערך בחודש הבא.
2 צפייה בגלריה
המנוע הראשי הופעל, וכובה לאחר כמה שניות
המנוע הראשי הופעל, וכובה לאחר כמה שניות
המנוע הראשי הופעל, וכובה לאחר כמה שניות
(צילום: רויטרס)
יפן פיתחה את המשגר H3 על מנת לשפר את היכולת העצמאית שלה לשגר לוויינים וחלליות לחלל, ולחזק את סיכויה לתפוס נתח שוק גדול יותר בשיגורים עתידיים. עם זאת, יש משגרים זולים הרבה יותר.
המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים העריך את העלות של שיגור משגר פלקון 9 של חברת SpaceX ב-2,600 דולר לקילוגרם מטען. המחיר של המשגר היפני הוותיק הוא 10,500 דולר לקילוגרם. "עם ה-H3 אנו שואפים להפחית בחצי את העלות לכל שיגור", אמר דובר חברת מיצובישי, ששותפה לבניית המשגר – לפני השיגור שבוטל.
2 צפייה בגלריה
המשגר נותר על כן השיגור
המשגר נותר על כן השיגור
המשגר נותר על כן השיגור
(צילום: רויטרס)
המשגר היפני נועד להכניס לוויינים ממשלתיים ומסחריים למסלול סביב כדור הארץ וגם לשגר חלליות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית.
כחלק משיתוף הפעולה המעמיק בין סוכנות החלל היפנית לנאס"א, המטרה היא שגרסאות מתקדמות יותר של המשגר יובילו מטען לתחנת החלל העתידית, שסוכנות החלל האמריקנית מתכננת לבנות כחלק מהתוכנית שלה לשיגור בני אדם לירח. מדובר בתחנה מאוישת שתקיף את הירח. ארצות הברית כבר הבטיחה ליפן לשגר אסטרונאוט באחד השיגורים לירח.