שי דילר, איש הייטק ואב לשני תלמידים שלומדים בתיכון אמית בר אילן ברמת-גן, שמע כי המורה שלהם לפיזיקה גויס למילואים. הוא החליט להתגייס למערכה הלימודית, לקח פסק זמן מהעבודה ונכנס לבית הספר על תקן ממלא המקום שלו. יחד איתו ממלא את השורות פרופ' ירדן טשיל, אב לתלמיד מהכיתה.
המורה הקבוע לפיזיקה נמצא כבר שבועות בשירות מילואים אחרי שקיבל צו 8. דילר, שעבר את גיל המילואים, ביקש לגוון מעט בין התנדבות במד"א, הכנת סנדוויצ'ים והסעות לחיילים. "שלחתי מייל למנהל בית הספר, תומר, והצעתי לו ללמד פיזיקה במקום המורה המגויס", סיפר, "אני מהנדס חשמל במקצועי, למדתי באוניברסיטה - כך שאני מכיר את התחום. הייתה קצת בירוקרטיה, אבל תוך ימים ספורים התחלתי ללמד פיזיקה שתי כיתות".
2 צפייה בגלריה
שי דילר
שי דילר
שי דילר בכיתה
(צילום: אביגיל עוזי)
דילר מוסיף ש"אני עצמאי, יכול להחליט מתי אני גונב לעצמי זמן. הילדים שלי סיפרו שהמורה שלהם לפיזיקה יצא למילואים והם נאלצים ללמוד דרך אחד האתרים. עם כל הקורונה והמלחמה תלמידים יצאו קצת מקצב למידה, לכן ראיתי את החשיבות הגדולה. נראה לי שאני נהנה יותר מאשר התלמידים. מבחינתי זו סוג של תרומה".
טשיל, פרופסור לכימיה באוניברסיטת בר אילן, גם הוא אב לתלמיד בבית הספר שהתגייס למלא את מקומו של המורה לפיזיקה. הוא עצמו בוגר בית הספר, סיים שם את לימודיו ב-1988, כך שמבחינתו מדובר גם בסגירת מעגל. "הבן שלי שיתף אותי שהמורה לפיזיקה משרת במילואים ולא ידוע מתי יחזור", הוא אמר, "מבחינתי אי-אפשר שלא ללמוד פיזיקה כל כך הרבה זמן. כתבתי לתומר המנהל שאם צריך, אוכל לסייע משום שאני עוסק בעבודתי גם בפיזיקה וזה מקצוע שתמיד אהבתי. אני רואה בזה שליחות".
2 צפייה בגלריה
פרופ' ירדן טשיל
פרופ' ירדן טשיל
פרופ' ירדן טשיל חזר לבית ספר שבו למד
(צילום: אמית בר אילן )
פרופ' טשיל אומר ש"בשבועות הראשונים של המלחמה תרמתי דם, קנינו מצרכים לחבילות לחיילים והסעתי ארוחות למפונים. חיפשתי משהו קבוע שאוכל לתרום בו לחיזוק העורף. אני שמח שיש לי את הזכות לחזור למקצוע הזה וללמד אותו".
תומר שופר, מנהל בית החינוך, אמר: "אנחנו עושים כל מאמץ להתמודד עם המחסור שנוצר כתוצאה מגיוס המורים. חשיבות הלמידה והשגרה גדולה, ולכן שמחנו שזכינו בהורים שהתגייסו ללמד. אנחנו גאים בהם ומעריכים מאוד את השותפות שלהם".