רב"ט קארין שוורצמן ז"ל (20) מחולון נרצחה במסיבת הנובה במתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר יחד עם בן זוגה עמית בן אבידה. קארין אהבה חתולים, ובתיכון אמית באר טוביה הכינו מקרטונים "בתים לחתולים" לזכרה.
שוורצמן למדה בבית הספר הולץ והתגייסה לחיל האויר ביולי האחרון, שם שימשה כטכנאית מערכות הספק ובקרה. אסיה, אמה של קארין, ביקשה להנציח אותה. בשיחה עם מורה בבית הספר התיכון אמית באר טוביה, סיפרה על רצונה למצוא דרך להנציח את בתה.
4 צפייה בגלריה
קארין וחבר
קארין וחבר
קארין וחבר
(צילום: באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
המיזם לזכרה של קארין
המיזם לזכרה של קארין
תלמידים עם המיזם לזכרה של קארין
(צילום: רועי צאיג)
המורה בבית הספר והרכזת החברתית גייסו את התלמידים, שהכינו בתים לחתולים מקרטונים, אותם פיזרו ברחבי המועצה האזורית. בנוסף הם הכינו שקיות אוכל לחתולים, עליהן מוטבע המשפט שנהגה קארין לומר: "למה שלא יהיה טוב? הכל בסדר".
"זו יוזמה יפה, מרגשת ומבורכת", אמרה האם אסיה. "אני עושה המון כדי להנציח את קארין דרך בעלי חיים ואני בטוחה שזה הפרויקט שהכי היה מדבר אליה. אני שמחה שילדי בית הספר ממשיכים את מה שקארין הייתה עושה. אם אנשים יאכילו חתולים דרך הפרויקט, הרי זה מבורך".
האם הוסיפה: "מגיל קטן קארין אהבה בעלי חיים, כלבים וחתולים, ורצתה לתת להם אוכל בכל הזדמנות. כשטסנו לחו"ל היא תמיד הסתובבה עם שקית אוכל יבש למקרה שתפגוש חתול רעב. בהתנדבותה בתנועת 'כנפיים של קרמבו' היא עשתה לחניכים פעילות של האכלת חתולי רחוב, וגם הכנת בלוני קרח כדי שיהיו מים זמינים לחתולים בימים חמים".
בבית הספר הולץ, שבו למדה, תמיד היו סביבה חתולים כשישבה בדשא בהפסקות. כשהייתה חוזרת מהלימודים ומהצבא הייתה יורדת בערב לרחוב עם אוכל לחתולים.
בן זוגה של קארין, עמית ז״ל שנרצח יחד איתה במיגונית, לא אהב חתולים במיוחד. אבל לאחר שנה שהיו יחד היא גרמה לו לשנות את דעתו ולאהוב אותם. "היא הייתה מציירת חתולים קטנים", סיפרה האם. "במכתב אהבה לעמית ציירה שני חתולים והציור הזה היום הפך לקעקוע אצל בני משפחה שלנו ושל עמית ז״ל. קארין אהבה לצייר כל הזמן, בשיעורים ובהרצאות. ככה היא הייתה מתרכזת. בעלי עשה קעקוע, ואימא של עמית קיעקעה את החתולים שעמית ציירה ביום הולדת. אני קיעקעתי ציור אחר. קארין הייתה אומרת שהחתולים הם המלאכים שלה".
4 צפייה בגלריה
הקעקוע שעשתה אמו של עמית בן אבידה
הקעקוע שעשתה אמו של עמית בן אבידה
הקעקוע שעשתה אמו של עמית בן אבידה
(צילום: באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
כמה מהציורים של קארין
כמה מהציורים של קארין
כמה מהציורים של קארין
(צילום: באדיבות המשפחה)
"הפרויקט מאוד ריגש אותנו והיה מאוד משמעותי", סיפרו מיקה פלדמן וטליה גולומב תלמידות כיתה ז' שהשתתפו בפרויקט. "העבודה הייתה נורא כיפית ומגבשת. הרגשנו שאנחנו עושות משהו חשוב ומשמעותי ממש לזכרה של קארין, שכבר לא יכולה להאכיל את החתולים שאהבה כל כך".
אסיה אמרה כי "צריך להתייחס לבעלי החיים ולעזור להם ככל נהיתן. זה משהו קטן שכל אחד יכול לעשות. בין אם זה לתת להם מים או אוכל ואפילו לאמץ אם יש אפשרות. קארין חלמה להרוויח הרבה כסף, כדי שתפתח פנסיון ותציל כמה שיותר בעלי חיים".