משרד החקלאות פרסם בצהריים (יום ב') הודעה, לפיה מכון וולקני, שתקציבו קוצץ באופן חד, יחזור לפעול. אלא שבמכון אומרים כי מדובר בפתרון זמני בלבד.
בהודעת משרד החקלאות נכתב כי על רקע מחלוקות התקציב בין משרד החקלאות למשרד האוצר, השר אבי דיכטר עירב את ראש הממשלה, מנכ״ל משרדו ואנשי לשכתו, אל מול האוצר לדאוג לכך שמכון וולקני ישוב לפעילות, זאת עוד בטרם לובנו כל במחלוקות באשר לכספי משרד החקלאות "החונים" במשרד האוצר ולא שוחררו לביצוע הפעולות אל מול החקלאים.
2 צפייה בגלריה
מכון וולקני מהאוויר
מכון וולקני מהאוויר
מכון וולקני מהאוויר
(צילום: shutterstock)
עוד נמסר כי בהמשך להנחיית השר דיכטר, מנכ"ל משרד החקלאות שריין תקציב על מנת להבטיח את המשך פעילותו של מכון וולקני. בשלב זה מדובר בתקציב מתוך תקציב משרד החקלאות.
במקביל, אמרו במשרד החקלאות, כי השר דיכטר עירב את ראש הממשלה במחלוקת, כדי להשלים את התקציב החסר, על סך 160 מיליון שקלים, לתקציב הכולל של משרד החקלאות. לשם כך דורש משרד החקלאות לקבל הרשאות חדשות בתמורה לביטול הרשאות שטרם מומשו.
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר
אבי דיכטר
השר דיכטר. פנייה לראש הממשלה
(צילום: יריב כץ)
השר דיכטר אמר: "המחקר והפיתוח הם אחד מארבעת גורמי הייצור הקריטיים לחקלאות ומכון וולקני הינו ספינת דגל ישראלית לתכלית זו. רק השקעה במו״פ, יחד עם גורמי הייצור האחרים : עובדים, קרקע חקלאית ומים בכמות ובמחיר הוגן וסביר לחקלאים בישראל - יבטיחו את המשך פיתוחה וקיומה של החקלאות הישראלית לחיזוק ביטחון המזון שלנו לשנים הבאות ולטווח הארוך".
אבל במכון וולקני לא מיהרו לחגוג. גורם במכון אמר: "אין מדובר בחזרה לפעילות רגילה. זה לא יספיק לזמן ארוך. מדובר בטיפול בדברים הדחופים ביותר. אנחנו עדיין במצב חירום ולא ברור מתי הבעיה תיפתר. זה פיתרון נקודתי לתקופה הקרובה כדי שנוכל להוציא רכש. לא מעבר לזה. עדיין מחכים לפתרון קבוע".