*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים

מדעי החיים הוא למעשה מושג או מנוח, שמאגד תחתיו את כל הדיסציפלינות, שקשורות להתפתחות חיים על פני כדור הארץ.

תוכנית הלימודים במכללה האקדמית אחווה במדעי החיים מקנה ידע בסיסי ויישומי במקצועות הביולוגיה החדשניים והקלאסיים. ד"ר אלי אפללו, ראש המחלקה למדעי החיים במכללה האקדמיה, סיפר: "למעשה מקבלים נגיעה או חשיפה, לכל התחומים העוסקים במדעי החיים. החל בקורסי בסיס שכוללים כימיה, פיזיקה, גנטיקה, פיזיולוגיה של צמחים ובעלי חיים - ועד לרמות של ביו טכנולוגיה וביו אינפורמטיקה, שהם הנושאים החדשים והעכשוויים, שנכנסו לתחום של מדעי החיים.
ומה יכולים לעשות הסטודנטים לאחר סיום התואר? ד"ר אפללו: "הכיוון הראשון הוא המשך לימודי תואר שני ותואר שלישי בתחומי מדעי החיים, תוך שילוב בעבודת תזה מחקרית. הכיוון השני הוא למעשה אפשרות להשתלבות בתחומים של הוראת המדעים. הכיוון השלישי הוא תוכנית דגל חשובה מאוד שאנחנו מקדמים ומפתחים כאן תוך שיתוף פעולה עם בית חולים שיבא, תוכנית ללימודי מעבדנות רפואית. והכיוון הרביעי שאנחנו יכולים לחשוב עליו הוא אפיק המעבר לרפואה".
אלי שפירא, בוגר מדעי החיים במכללה האקדמית אחוה, סיפר על הלימודים: "במהלך התואר במדעי החיים עשינו הרבה קורסים שמשלבים גם תיאוריה וגם מעשה. עשינו סיורי שטח, היינו במעבדות, בעצם חווינו את עולם החוקר מחוץ למסגרת ספסלי הלימודים".
סופה סויד, סטודנטית למדעי החיים, הוסיפה: "כבר בשנה הראשונה, אנחנו מתנסים במעבדות. אני עשיתי פרויקט מחקר באוניברסיטת בן גוריון ואם לא הייתי מגיעה למכללה האקדמית אחווה לא הייתי יכולה להתנסות בדברים האלה".