זוכרים את המשחק הזה שאנשים היו מכורים אליו פעם? הפרוט-נינג'ה? אז גרסת המציאות שלו תגיע לחלל. חוקרים רוצים לפרוס, לחתוך ולפוצץ אסטרואידים קטלניים באמצעות רקטות מיוחדות כדי להגן על כדור הארץ.
התוכנית מפורטת במאמר די רציני שחיברו חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה. מדובר באסטרואידים גדולים, שרק ריסוק או ניפוץ שלהם יביא להבטחה שלא יפגעו מתישהו בכדור הארץ.
איך הם יעשו את זה? כמובן, באמצעות רקטה. מדובר ברקטה שמכילה חומרי נפץ, שבמפגש אחד עם האסטרואיד, תמוטט אותו ותביא לניפוצו. החלקים הקטנים של האסטרואיד המנופץ אולי עלולים לגרום לנזקים למבנים ולבני אדם, אבל הנזק יהיה זניח מאוד לעומת מה שהיה קורה לולא ההפצצה, טוענים החוקרים.
3 צפייה בגלריה
כך יפצצו אסטרואידים בחלל
כך יפצצו אסטרואידים בחלל
כך יפצצו אסטרואידים בחלל
(איור: אלכסנדר כהן, מתוך המחקר)
יתרון נוסף של הרקטה העתידנית, הוא האפשרות לשגר אותה דקות ספורות לפני שהאובייקט, כלומר האסטרואיד, עתיד לפגוע באטמוספירה. כל כך הרבה יתרונות, ועדיין – רק על הנייר. האם הפנטזיה המחקרית הזאת תצא לפועל? ימים יגידו. (רוצים לקרוא עוד? למחקר)
ועכשיו, לחדשות טובות שמגיעות מאוסטרליה, שם כ-400 קואלות התחסנו אתמול, לא נגד קורונה, אלא נגד כלמידיה, מחלה שמועברת דרך יחסי מין והצליחה לפגוע בחיות רבות באזורים מסוימים ביבשת.
לחיסון תפקיד משמעותי בהישרדות של הקואלות לטווח ארוך, והן יקבלו כל אחת מנת חיסון ומעקב צמוד לפני שישוחררו בחזרה לטבע. מהלך שכזה עשוי לא פחות מלהציל את המין, שגם כך נאבק בשינויי האקלים. מאחלים להן שהחיסון יספיק והן לא יצטרכו בוסטר.
3 צפייה בגלריה
חיסון לקואלה
חיסון לקואלה
חיסון לקואלה
(צילום: רויטרס)
ולסיום, דבר כזה עוד לא ראיתם. בני זוג מקנדה התאהבו בבית ישן שנבנה על החוף, שבו הם נהגו לנפוש. כל כך התאהבו בו, עד שהם החליטו לקחת אותו איתם לבית שלהם.
נשמע מוזר? חכו. דניאל ובן הזוג שלה בדקו את כל האפשרויות וגילו שהדרך הבטוחה ביותר להעביר את הבית תהיה דווקא דרך המים.
3 צפייה בגלריה
בית על המים
בית על המים
בית על המים
(איור: קיית' גודייר)
אחרי שקיבלו את כל האישורים, ושילמו את כל הכספים, הבית הועלה על חביות, נקשר לחוט ונדחף על ידי סירות קטנות מחוף אחד לחוף אחר במרחק של כקילומטר. המבצע הצליח, למעט קומה אחת שהוטבלה במים בדרך, מאז כבר הספיקה להתייבש והזוג בקרוב יחל בשיפוצים. זה זוג שיזיז גם הרים?