כל אחד מאיתנו יכול לצלם את השמש. אבל תמונה אחת שצולמה לאחרונה - מספרת סיפור אחר לגמרי. הצלם אנדרו מקארתי תיעד את תחנת החלל הבינלאומית על רקע השמש.
מדובר בעבודה מורכבת שארכה 12 שעות, ובה השתמש מקארתי בשלושה טלסקופים. הוא כמובן לא הצליח בניסיון הראשון שלו לתעד את התחנה חולפת על פני השמש.
4 צפייה בגלריה
תחנת החלל על רקע השמש
תחנת החלל על רקע השמש
תחנת החלל על רקע השמש
(צילום: אנדרו מקארתי)
זו אולי נראית כמו תמונה בודדת, אבל מדובר למעשה בפסיפס שלם של אלפי תמונות, 230 תמונות בשנייה, אם מדייקים. מה מיוחד בה? תחנת החלל הבינלאומית מקיפה את כוכב הלכת שלנו 16 פעמים ביום. למשך זמן קצר מאוד, בזווית הנכונה, היא גם תיראה על פני השמש.
תחנת החלל הבינלאומית נמצאת למעשה במרחק של כ-300 עד 400 ק"מ מכדור הארץ ובשל הזווית של הצילום - היא נראית קרובה לשמש.
4 צפייה בגלריה
תחנת החלל על רקע השמש
תחנת החלל על רקע השמש
תחנת החלל על רקע השמש
(צילום: אנדרו מקארתי)
ומהשמש, לירח. בערך. אסטרואיד שנצפה במסלול שסובב את כדור הארץ, מסקרן את החוקרים והם החליטו לחקור אותו.
למה? כי Kamo'oalewa דומה בהרבה מובנים לירח. האסטרואיד התגלה ב-2016, כעצם יוצא דופן, והסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמסלול שלו משתנה עם הזמן, חוץ מהעובדה שהוא תמיד נשאר קרוב אלינו.
אז הוא מקיף את כדור הארץ, כמו הירח, וגם פני השטח שלו דומים לירח. הוא מחזיר אור באותו אופן, וזה רמז למקורות שלו. מחקר חדש בוחן האם באמת יכול להיות שמדובר בחלק מהירח, שהתנתק ממנו כחלק מפגיעה של סלע חלל. אם באמת מדענים יוכלו להוכיח שהאסטרואיד הזה הוא חלק מהירח, הוא יהיה הראשון שיוגדר ככזה.
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ולסיום, זה אולי נשמע כמו חדשות לא כל כך טובות. צוות מדענים בינלאומי בילה את חמש השנים האחרונות בחקר צואה של 647 תינוקות מדנמרק. הם מצאו שם משהו מדהים, שלא התגלה קודם לכן - 10,000 מיני נגיפים.
רוב הנגיפים מעולם לא תוארו ונחקרו קודם לכן (רק 8% היו מוכרים). לנגיפים האלה לא היה בדיוק את המוניטין הטוב ביותר בשנים האחרונות, אבל מה שאולי אתם לא יודעים, זה שהרוב המכריע של הנגיפים לא גורם אנשים לחלות.
4 צפייה בגלריה
הורים, ילדים ומיניות
הורים, ילדים ומיניות
(צילום: Shutterstock)
ואולי ההיפך הוא הנכון? הנגיפים שנמצאו בצואת התינוקות מדביקים רק חיידקים אחרים, ולמעשה משמידים אותם. כ-90% מהנגיפים שנמצאו בחיתולים היו קוטלי חיידקים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי