*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים


היהדות היא דת מרתקת, ובה מגוון של זרמים ודעות. על מנת להרחיב את הידע בתחום נפתחה תוכנית לתואר שני במדעי היהדות במכללה האקדמית אונו.
ד"ר דוד ביטון, ראש התואר השני במדעי היהדות בקריה האקדמית אונו, הציג את החוג: "אנחנו בעצם חוג, שרואה לנגד עיניו הנכחה של כל הקולות בחברה הישראלית. כל סטודנט שמגיע אלינו מוצא את עצמו בתוך הסילבוסים של הלימודים. אז במובן הזה אנחנו חושבים שלמדעי הרוח יש תפקיד מאוד מאוד חשוב בתיקון החברה. ככל שהאנשים ילמדו יותר, ידעו יותר, יפתחו חשיבה ביקורתית, תהיה לנו חברה טובה יותר. אז זה החזון שלנו".
הוא הוסיף כי מבחינה רשמית הבוגרים מקבלים תואר שני שמוכר על ידי המל"ג. "יש לנו גם מסלול להנחיית קבוצות – מי שבוחר בו, בעצם מקבל גם תעודה להנחיית קבוצות. מבחינה לא רשמית הם מקבלים את היכולת להעמיק בנושא, לנתח נושא, לחשוב באופן ביקורתי, לראות תמונה רחבה יותר של המציאות", אמר ד"ר ביטון. "המרצים מגוונים, מכל הזרמים ביהדות ויש גם לא יהודים – פריפריה, מרכז. כשסטודנט נפגש עם כל העושר הזה, הוא נפגש עם עצמו".
ד"ר שמעון אזולאי הוא אחד המרצים בתואר: "חלק מהאתוס שלנו זה שהמדיום הוא המסר, וחלק מהסיפור שלנו זה להפוך את אותה קבוצה לאיזה מקום קהילתי, שגם מפגיש בין דעות שונות, גם נותן מקום לכל מי שמגיע לשם, גם נותן חוויה של אחריות ומנהיגות שלנו כלפיהם, משום שאם אנחנו לא נעשה את זה, זה גם יקרין החוצה על מה שהם יעשו יותר מאוחר. אחד הדברים שאנחנו מקפידים כל הזמן הוא ליצור מרחב קהילתי מכיל, מזמין, מאפשר וגם תובעני".
ד"ר ביטון הוסיף בנושא המרצים: "יש לנו מרצים מגוונים. יש לנו מוסלמי, מרוקני, שמלמד על יחסי יהודים ומוסלמים. יש לנו רב אתיופי, שהקים קתדרה לחקר יהדות אתיופיה. יש לנו רבה קונסרבטיבית. רב אורתודוקסי. יש לנו בתואר מספר מיקודים. אנחנו מנסים כמה שיותר לגוון לסטודנטים".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים