כשהבנות גפן וכרם במשפחת גרינשפן מהיישוב חריש, התאהבו בסדרת התעודה "להציל את חיות הבר" המשודרת בחינוכית, הם משכו את הוריהם לצפייה המשותפת. "בעקבות הסדרה יצרנו קשר עם רוני אליאס, המטפלת הראשית, דרך הפייסבוק וביקשנו להגיע לבית החולים", מספר האב אבישי.
המשפחה ביקשה לתרום את חלקה לסיוע לחיות בר פצועות והצטרפה לקבוצת וואטסאפ בה חברים מתנדבים מכל הארץ המוכנים לסייע בהשבת החיות המשוקמות בחזרה לטבע.
2 צפייה בגלריה
משפחת גרינשפן
משפחת גרינשפן
משפחת גרינשפן
(אבישי ותמר גרינשפן)
"מרגש לראות אותן חוזרות לטבע"
בחודש וחצי האחרון השיבה המשפחה בחזרה לטבע קיפודים, חוחיות, כרוון ועד לתנשמות ברחבי הארץ.
גפן מספרת כי כל השבה של חיה מרגשת. "זה לא נעים לראות אותן פצועות וזה מרגש לראות אותן חוזרות לטבע שהן לא פצועות וחולות", וכרם מוסיפה כי השבת התנשמת ריגשה אותה במיוחד, "כי החיה האהובה עליי זה ינשוף והתנשמת דומה לה".
תמר, אם המשפחה, מציינת כי "כמורה אני רואה ערך עליון בחיבור הילד לטבע ולבעלי חיים בפרט. באמצעות החיבור לבעלי החיים הילד לומד מה היא חמלה ואחריות. פעולות כאלו מעשירות את התשתית חינוכית של הילדים ועוזרות לרכוש ידע דרך אמצעים שאין ברוב הכיתות בבתי הספר. תשמרו על חיות הבר" ואבישי מציין כי "לראות ציפור שבתחילה חוששת לצאת מקופסת קרטון ולפתע פורשת כנפיים ועפה זה מרגש באלף מונים מאירועים אחרים".
2 צפייה בגלריה
רחם בבית החולים לחיות בר
רחם בבית החולים לחיות בר
רחם בבית החולים לחיות בר
(צילום: ארז ארליכמן)

מדי שנה מגיעות אלפי חיות בר פצועות על בית החולים לחיות בר של הספארי בר"ג ורשות הטבע והגנים. בשנתיים האחרונות מתועדת פעילות אנשי בית החולים בסדרה "להציל את חיות הבר", שהעונה השנייה שלה תשודר היום (א') בצהריים בחינוכית. גפן מסכמת ואומרת כי "אם כבר צופים בטלוויזיה אז עדיף לראות תכנית חינוכית וממנה ללמוד הרבה. לראות איך מטפלים בחיה כמו שמטפלים בבן אדם ואחר כך אפשר להשיב תנשמת למקום הטבעי שלה". במהלך חג החנוכה ייערכו בספארי פעילויות המוקדשות לפעילות בית החולים לחיות בר, מפגש עם צוות המטפלים וצפייה בפרקי הסדרה.