אליגנטור נקבה לבנה ונדירה במיוחד בקעה ביום חמישי האחרון מביצה בפארק זוחלים בפלורידה. בפארק אמרו כי לא מדובר בלבקנות, אלא בתופעה נדירה מאוד של לאוציזם.

ב-Gatorland באורלנדו אמרו כי אורכה של האליגטור הנקבה הוא 49 ס"מ והיא נכנסה להיסטוריה כאחת מכמה אליגטורים לאוציסטים בודדים, שידועים לחוקרים. "זה מעבר לנדיר. זה בהחלט יוצא דופן", אמר מארק מק'יו, נשיא ומנכ"ל Gatorland בהצהרה לתקשורת.
בפארק הזוחלים מבקשים לסייע להם בבחירת שם לאליגטור, שהיא צאצאית של אליגטורים עם לאוציזם שהתגלו בביצות בלואיזיאנה בשנת 1987. מק'יו הוסיף ששלושה משבעת האליגטורים האחרים החיים כיום, שצבעם לבן בשל לאוציזם, נמצאים גם כן ב-Gatorland.
ב-Gatorland הסבירו כי אליגטורים עם לאוציזם הם דבר נדיר במיוחד אצל האליגטור האמריקני. הם שונים מאליגטורים לבקנים, שהם בעלי עיניים ורודות, הסובלים מאובדן מוחלט של פיגמנט. באורלנדו אמרו כי מי שיירצה לראות את האליגטורית הנדירה ואת אחיה, בעל הצבע הרגיל, יוכל לעשות זאת בתחילת 2024. "לעת עתה, אנו ממשיכים לשמור על בטיחותם היכן שנוכל ולעקוב מקרוב אחר בריאותם וצמיחתם", אמר מק'יו.
1 צפייה בגלריה
האליגטורית הקטנה והנדירה
האליגטורית הקטנה והנדירה
האליגטורית הקטנה והנדירה
(צילום: Gatorland/Ken Guzetti, רויטרס)
לאוציזם פוגע בסוגים שונים של תאי-פיגמנט. אולי ההבדל הברור ביותר בין התופעה הזו ללבקנות הוא צבע העיניים: בעוד לבקנים הם לרוב בעלי עיניים אדומות, כצבע כלי הדם מאחורי הרשתית, לאוציסטים הם בעלי עיניים בצבע הרגיל למין.
ניתן לראות את התופעה במינים רבים של חיות, מסוסים ועד יונים. לעיתים בעל החיים לבן כמעט לחלוטין, ובמקרים אחרים מתקבלת תבנית של "כתמים", כאשר חלק מהפרווה או הנוצות לבנות, וחלק כהות.