מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שהוא האיש העשיר בעולם - ייקח חלק בטיסת הבכורה המאוישת של החללית ניו שפרד (New Shepard), שנבנתה על ידי חברת בלו אוריג'ין, שבבעלותו. על פי התכנון הוא אמור להמריא לטיסה קצרה לחלל ב-20 ביולי.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית
ג'ף בזוס ליד החללית
(צילום: רויטרס)
בטיסה ישתתף גם מארק בזוס, אחיו הצעיר של מנכ"ל אמזון, וגם אדם שישלם את הסכום הגבוה ביותר עבור הזכות להשתתף בטיסת הבכורה של החללית.
בסרטון שפרסם בדף האינסטגרם שלו, אמר בזוס: "מאז שהייתי בן חמש, חלמתי להגיע לחלל. ב-20 ביולי, אני אצא לחלל יחד עם אחי". בסרטון נראה ג'ף בזוס מציע לאחיו להצטרף לטיסה, והוא הסכים מיד.



לא מדובר בטיסה ארוכה וגם הנוסעים בה לא יקיפו בכלל את כדור הארץ. החללית מסוגלת לשאת עד שישה נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ, אל הגבול העליון של האטמוספרה – משם יהיה ניתן לראות את עקמומיות כדור הארץ בבירור דרך חלונות גדולים שמאפשרים לנוסעים ליהנות ממבט רחב על הנוף. החללית מסוגלת לשהות עד עשר דקות בכבידה נמוכה, ולאפשר בכך לנוסעים ליהנות מחוויית חוסר משקל.
2 צפייה בגלריה
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
חלונות גדולים ומושבים נוחים
(צילום: רויטרס)
אם התוכנית תצא אל הפועל, יהפוך בזוס למיליארדר הראשון שהשקיע רבות בתחום החלל - לראשון שיוצא למסע בחללית. הוא יקדים את אילון מאסק וריצ'ארד ברנסון, שהצהיר לא פעם על כוונתו לטוס לחלל, ואף הציב מועדים שהוא לא עמד בהם.
בינתיים המכירה הפומבית לאחד המושבים בטיסה נמשכת וההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 2.8 מיליון דולר, לטיסה הקצרה.