האסטרונאוט האמריקני שיין קימברו והאסטרונאוט הצרפתי תומס פסקה, שהגיעו לתחנת החלל הבינלאומית בשבוע שעבר, תיעדו את ישראל וגם את מצרים. צפו בתמונות שצולמו מגובה של כ-300 ק"מ מעל כדור הארץ.
3 צפייה בגלריה
ישראל מהחלל
ישראל מהחלל
ישראל מהחלל
(צילום: שיין קימברו, נאס"א)
3 צפייה בגלריה
הנילוס, סיני וגם דרום ישראל
הנילוס, סיני וגם דרום ישראל
הנילוס, סיני וגם דרום ישראל
(צילום: שיין קימברו, נאס"א)
3 צפייה בגלריה
ישראל, מצרים והאזור
ישראל, מצרים והאזור
ישראל, מצרים והאזור
(צילום: תומס פסקה, סוכנות החלל האירופית)
קימברו רשם בחשבון הטוויטר שלו, לצד התמונה שבה רואים את ישראל מאזור ים המלח ועד הגליל: "לאחרונה היינו מעל ישראל, ירדן ונהר הירדן, שזורם מהכינרת ועד ים המלח". בתמונה שפרסם קודם לכן, נראית מצרים ודרומה של ישראל. הוא רשם: "מצרים, נהר הנילוס והים האדום".
פסקה כתב כי "העולם הוא עצום, אך יש מקומות שמזהים מיד - כמו נהר הנילוס והדלתא שלו". בתמונה של האסטרונאוט הצרפתי ניתן לראות גם כן את ישראל, ירדן וסעודיה.
יחד עם פסקה וקימברו שוגרו לחלל בחללית דרגון של SpaceX גם האסטרונאוטית האמריקנית מייגן מקארתור והאסטרונאוט היפני אקיהיקו הושידה. פסקה לא יישאר רעב בחלל. הוא הביא איתו בין היתר לתחנת החלל לובסטר, ביף בורגיניון ודג קוד עם אורז שחור. "יש ציפיות רבות כששולחים צרפתי לחלל", אמר במסיבת עיתונאים בחודש שעבר. "אני גרוע בבישול, אבל זה בסדר אם אחרים מכינים עבורי". ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי הוא וחברי צוות תחנת החלל ייהנו מארוחות שהכינו שלושה מוסדות קולינריים צרפתיים, אבל ארוחות אלו שמורות למועדים מיוחדים.
אבל לאסטרונאוטים, שאמורים לשהות בחלל שישה חודשים, היו גם כמה רגעי אימה בדרך לתחנת החלל. כשהאסטרונאוטים היו בדרך לישון, הורו להם במרכז הבקרה של נאס"א ללבוש את חליפות החלל שלהם מחשש לאפשרות של התנגשות עם פסולת חלל. כמה ימים הודו בפיקוד החלל האמריקני כי מדובר היה בהתרעת שווא - לא הייתה פסולת, וגם לא איום.