אם שעון החורף הכניס אתכם לדיכאון, ואתם מתגעגעים לשמש, אז בטח תוותרו על טיול לעיירה אוטקיאוויק שבאלסקה, שם לפני יומיים נכנסו כ-4,500 תושביה, לתקופה של 65 ימים שבהם השמש לא זורחת, כלומר במקום יש חושך מוחלט 24 שעות ביממה.
העיירה נמצאת בתוך המעגל הארקטי, ולכן מאמצע-סוף נובמבר ועד סוף ינואר, השמש לא זורחת בקוטב הצפוני, הכול בגלל הזווית של כדור הארץ. מה שכן, השמש אמנם שקעה על העיר הקטנה, שנכנסת ל"לילה קוטבי" ארוך מאוד, אך החדשות הטובות הן שהתקופה הזו מביאה אל האזור לא מעט חוקרים ותיירים, שסקרנים לראות את תופעת הטבע הזאת.
3 צפייה בגלריה
אור אחרון באלסקה
אור אחרון באלסקה
אור אחרון באלסקה
(צילום: KTUU-TV)
יפן ידועה כאחת מהמדינות המובילות בכל הקשור לפיתוחים טכנולוגיים, אבל ההמצאה הבאה באמת הפתיעה אותנו.
שימו לב לדחליל הזה, גרסת 2020, שהוצב בעיירה יפנית ומתפקד בהצלחה כדי להגן על התושבים והשדות מדובים.
3 צפייה בגלריה
הזאב דחליל
הזאב דחליל
הזאב דחליל
(צילום: ohta seiki)
כן, הזאב רובוט הזה מצליח להפחיד את הדובים השחורים שבקרבת העיירה, כיוון שהם בטוחים שמדובר בזאב אמיתי. בשנים האחרונות היו עשרות פגיעות של דובים בעיר טאקיקאווה ביפן, ולכן החליטו התושבים להתקין זוג רובוטים שירחיקו את החיות הענקיות, בעזרת עיניים אדומות מהבהבות ושאגות מאיימות – שעובדות על ידי גלאי תנועה, שמזהים את הדובים בזמן שהם מתקרבים ומבהילים אותם.
ועכשיו, לעוד שיגור היסטורי לחלל: אתמול נאס"א שיגרה לגובה של יותר מ-1,335 קילומטרים מעל פני האדמה לוויין מיוחד, שיעקוב אחר עליית פני הים של כדור הארץ.
3 צפייה בגלריה
השיגור לחלל של הלוויין
השיגור לחלל של הלוויין
השיגור לחלל של הלוויין
(צילום: נאס"א)

Sentinel-6, שגודלו כשל משאית, יעקוב אחר מפלס הים שלנו בחמש וחצי השנים הקרובות, ויאסוף את הנתונים המדויקים ביותר: מזרמים גדולים במפרצים ועד שינויים קטנים בקווי החוף. בעזרתו נוכל לשפר את חיזוי מזג האוויר, לשים עין על מקומות שנמצאים בסכנת הצפה, לעקוב אחר הוריקנים ולשמור בעצם על כוכב הלכת שלנו.