*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים



בשנים האחרונות ניכרת עליה בפעילות ספורט עממית, צמיחה בהשתתפות בתחרויות שונות, קהל רב שמגיע לאצטדיונים ובניית אצטדיונים ואולמות ספורט רבים ברחבי הארץ. לכן, עלה הצורך במנהלים עם התמחות בניהול ספורט.
ניב נחליאלי, מנהל התוכנית לניהול ספורט בקריה האקדמית אונו, פירט למי מתאימים הלימודים. "התואר מיועד למנהלים בספורט, שרוצים לקבל כלים בניהול ספורט", הוא אמר. "הוא גם מיועד לכאלה שיש להם גם ניסיון ניהולי, פיקודי, אך הם לא מגיעים מהספורט, אבל הם רוצים לעשות שינוי קריירה בגיל מסוים ולהיכנס לניהול ספורט. זה גם מיועד ליזמים, אותם יזמים שרוצים לפתח דברים טכנולוגית, קהילתית, חינוכית, חברתית. התואר מיועד גם לכאלה שפשוט אוהבים ספורט. אז הם אומרים, אני גם יכול ללמוד מנהל עסקים וגם ללמוד את זה בתחום שאני אוהב".
קארן לייבוביץ', בוגרת התואר ומאמנת צעירים בשחייה פראלימפית ורכזת ענף השחייה בהתאחדות הספורט לנכים, סיפרה מדוע בחרה במסלול: "חיפשתי הרבה מאוד זמן מה ללמוד לתואר שני ולא מצאתי שום דבר שיתחבר בדיוק למה שאני עושה. כשראיתי את הפרסום של התואר הזה, מיד יצרתי קשר. זו הייתה בדיוק הנישה שחיפשתי. בדיוק המקום שנתן לי את הכלים בכל מה שקשור לניהול ספורט, בשביל לקדם את עצמי ולהצליח יותר במה שאני עושה".
נחליאלי סיפר על תוכנית הלימודים בתואר: "הלימודים נחלקים לשניים. יש את לימודי הליבה, ששם לומדים אסטרטגיה, ניהול משא ומתן, ניהול פיננסי, זו הפלטפורמה הבסיסית של מנהל העסקים. ויש את החלק של לימודי ההתמחות. בלימודי ההתמחות הם לומדים את תעשיית הספורט, שיווק ופיתוח בספורט וכן הלאה. כשהרכיב המרכזי בלימודי הליבה - זה הפרקטיקום או פרויקט הגמר. בפרקטיקום הם בעצם הולכים לשטח כדי לחוות מקרוב, מה זה אומר ניהול בכיר בספורט". הוא סיפר גם על שיתופי פעולה בין סטודנטים בתוכנית: "הנטוורק בתוכנית זה דבר שמאוד חשוב, בעצם נמצאים בכיתה אנשים שמגיעים לספורט מזוויות שונות, זה מאוד יפה כמרצה להסתכל על החיבורים שמתבצעים ביניהם, שביחד מובילים אותם למיזמים חדשים ולפעילויות חדשות, כתוצאה מההיכרות ושיתוף הפעולה שנרקם במהלך השיעורים".
ליאור חוג'ה, בוגר התואר ומנהל פעילות חברתית-קהילתית ואחראי מחלקת הנוער בהפועל ירושלים, אמר: "הכלים שרכשתי בתואר שילבו בין התיאוריות לבין השטח. התואר מדבר על יזמות, על טכנולוגיה, על מודלים ניהוליים, על שיווק, שאלו דברים שאני מתעסק בהם ביום-יום. הרגשתי שאני הופך למנהל יותר טוב, שאני משפיע על העובדים שלי בצורה יותר טובה".
נחליאלי אמר כי מדובר בתוכנית היחידה בארץ בתחום זה: "אנחנו בעצם המוסד האקדמי היחידי שמציע תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול ספורט. בעצם הבוגר מקבל שתי תעודות, תעודת MBA, שאיתה הוא יכול להמשיך ולעשות דברים שלא קשורים לספורט, אם ירצה בכך, ותעודה ייחודית בניהול ספורט ברמה של תואר שני".
לייבוביץ' סיכמה: "התואר הזה נתן לי את הכלים מהתפקיד שלי, לראות איך אני יכולה להצליח להשפיע על מקום העבודה שלי, על המערכת. מרמת המאקרו לרמת המיקרו ולהתפתח בעצמי בתוך המערכת, בתוך התפקיד שלי. ליצור, ליזום, לשווק יותר טוב את עצמי ואת העבודה שלי ואת המקום שבו אני נמצאת". חוג'ה הוסיף: "הכלים שרכשתי בתואר עזרו לי להפוך אותי למנהל טוב יותר".
*התכנים במדור זה מוגשים בשיתוף עם המוסדות האקדמאיים המציגים