להציל את "מימי": ניתוח נדיר שביצע רופא מבית החולים קפלן העניק לכלבת אמסטף בת שנתיים חיים חדשים.
3 צפייה בגלריה
מימי לאחר הניתוח
מימי לאחר הניתוח
מימי לאחר הניתוח
באופן חריג, ובשל מחסור בווטרינרים מומחים, ביצע הרופא לראשונה ניתוח בכלבה. מימי, כלבה מגזע אמסטף מעורב, הגיעה לאחרונה למרכז טיפול נמרץ וטרינרי בבן שמן, לאחר שהתמוטטה. בבדיקה במקום התגלה דימום מסיבי בבית החזה. לאחר ייצוב ראשוני מציל חיים מימי עברה סריקת סי-טי שבה התגלתה מפרצת משמעותית שדיממה לבית החזה וגרמה להתמוטטות.
הבעלים של מימי, דני גורודצקי, ביקש מד"ר ירון ברוכים, מומחה לרפואת חירום וטיפול נמרץ, ומנהל מרכז חירום ומומחים "טיפול נמרץ וטרינרי בכפר הנוער בן שמן", להציל את כלבתם. "הצוות המקצועי של היחידה לטיפול נמרץ ייצב את מימי בעזרת עירויי דם ותרופות", סיפר ד"ר ברוכים, "והיא חיכתה ללא תזוזה לצנתור שיציל את חייה. מפרצת באבי העורקים נחשבת נדירה בכלבים ולרוב נגרמת בשל נדידה של תולעת הפארק שגורמת לחירור ולהיחלשות של דופן אבי העורקים. משום שהיא נדירה ודורשת התערבות מורכבת ומהירה, לא נהוג לטפל בכלבים הסובלים ממנה. בשל כך, צנתור באבי העורקים מסוג זה התבצע רק פעם אחת בכלבים, ולכן החלטנו לפנות לתגבורת".
3 צפייה בגלריה
מימי והצוות הרפואי
מימי והצוות הרפואי
מימי והצוות הרפואי
(צילום: שאול גולן)
בשל היעדר וטרינרים המתמחים בכלי דם, ד"ר ברוכים פנה לד"ר ניר גבריאל, מנהל היחידה לכירורגיית כלי דם בקפלן. ד"ר גבריאל ביצע מאות צנתורים בעבר, אך בבני אדם בלבד. הוא קיבל את הבדיקות שנערכו למימי והחליט לנסות לצנתר אותה.
צוות טיפול נמרץ וצוות מצנתרים מקפלן התארגנו במהירות להציל את חייה של מימי, לפני שהמפרצת תדמם שוב. לדברי ד"ר גבריאל, שביצע את הניתוח בבן שמן, "תיקון מפרצות בצנתור מבוצע בבני אדם כבר שנים. מוכנס סטנט מכוסה בד המאפשר זרימת דם דרכו ומונע זרימת דם לשק המפרצת. בכך הוא מקטין את הסיכון לקרע ומוות מדימום. החלק הטכני של צנתור בכלב די דומה לצנתור בבני אדם. רק שלא ניתן היה לצפות כיצד יגיבו כלי הדם של מימי".
3 צפייה בגלריה
מימי חזרה הביתה
מימי חזרה הביתה
מימי חזרה הביתה
(צילום: שאול גולן)
הסוף טוב: הניתוח עבר בהצלחה, מימי שבה לאיתנה, ואפילו כישכשה עם רופאיה.